2015/09/13

математика І семестр


«Погоджено» Заст. директора школи ______________________
Математика
 4 клас, І семестр (4  години на тиждень)
№ з/п
Дата
Тема уроку
Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів, конкретизовані очікуваними результатами  (навчальними цілями)
Числа. Дії з числами.
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу за 3 клас.
1

Нумерація трицифрових чисел. Табличне множення. Задачі на зведення до одиниці.
знає назви чисел в межах 1000, місце числа в натуральному ряді; називає числа від 1 до 1000 в прямому і зворотному порядку від будь-якого числа до вказаного; називає попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 1000; розрізняє одноцифрові, двоцифрові і трицифрові числа; читає і записує трицифрові числа; записує трицифрове число у вигляді суми розрядних доданків; розуміє позиційне значення цифри в записі трицифрового числа; визначає у числі розряди – сотень, десятків, одиниць; визначає загальну кількість одиниць, десятків, сотень у трицифровому числі;
2

Нумерація трицифрових чисел. Записування чисел під диктовку. Розкладання чисел на розрядні доданки. Зв'язок дій множення і ділення. Множення і ділення з числами 1 і 0.
записує трицифрове число у вигляді суми розрядних доданків; розуміє позиційне значення цифри в записі трицифрового числа; визначає у числі розряди – сотень, десятків, одиниць; розуміє сутність арифметичних дій; встановлює взаємозв’язок між діями додавання і віднімання, множення і ділення;
3

Прийоми усного додавання і віднімання в межах 1000. Ускладнені розширені задачі на знаходження третього доданка.
виконує дії додавання і віднімання трицифрових чисел на основі нумерації;
встановлює залежність результатів арифметичних дій від зміни одного з компонентів; володіє навичками усного додавання й віднімання, обчислює числові значення виразів зі змінною (змінними) при заданому її (їх) числовому значенні;
4

Письмове додавання і віднімання в межах 1000.розв’язування рівнянь. Ускладнені розширені задачі на знаходження третього доданка
застосовує алгоритм письмового додавання і віднімання; володіє навичками усного додавання й віднімання;
здійснює аналіз змісту задачі;
5

Прийоми усного множення і ділення в межах 1000.
розв’язування задач двома способами
володіє навичками усного додавання й віднімання, множення й ділення в межах 1000;розв’язує складені задачі на 2–4 дії (на знаходження суми, різницеве і кратне порівняння двох добутків або часток та обернені до них);
6

Прийоми усного множення і ділення в межах 1000.Залежність результатів арифметичних дій від зміни одного з компонентів. Розв’язування задач
володіє навичками усного додавання й віднімання, множення й ділення; встановлює залежність результатів арифметичних дій від зміни одного з компонентів; здійснює аналіз змісту задачі;
7

Прийоми усного множення і ділення в межах 1000. Залежність результатів арифметичних дій від зміни одного з компонентів. розв’язування задач
володіє навичками усного множення й ділення в межах 1000;
встановлює залежність результатів арифметичних дій від зміни одного з компонентів; здійснює аналіз змісту задачі;
8

Ділення з остачею. Властивості остачі. Задачі
на подвійне зведення до одиниці
застосовує алгоритм ділення з остачею; перевіряє правильність виконання ділення з остачею; розв’язує задачі на подвійне зведення до одиниці;
9

Ділення з остачею. Властивості остачі. Обернені задачі. Частини.
застосовує алгоритм ділення з остачею; перевіряє правильність виконання ділення з остачею; обчислює значення числових виразів на основі правила порядку вико-нання дій; розв’язує складені задачі на 2–4 дії (на знаходження суми, різницеве і кратне порівняння двох добутків або часток та обернені до них); перевіряє правильність розв’язку задачі способом складання і розв’язування обернених задач
10

Нерівності із змінною. Рівняння. Частини. Повторення матеріалу та узагальнення математичних знань учнів.
розуміє, що нерівність зі змінною може не мати розв’язків, мати один розв’язок, кілька або безліч розв’язків; знаходить деякі розв’язки нерівності способом добору;
розв’язує прості рівняння способом добору, на основі правила знаходження невідомого компоненту;
11

Контрольна робота № 1

Письмові прийоми множення та ділення. Письмове множення і ділення двоцифрових та трицифрових чисел на одноцифрове
12

Аналіз контрольної роботи. Алгоритм письмового множення. Перевірка письмового множення. Задачі на застосування дії множення
застосовує алгоритм письмового множення на двоцифрове число;
прогнозує кількість цифр у добутку, частці; перевіряє правильність виконання множення;
розв’язує складені задачі на 2–4 дії (на різницеве і кратне порівняння двох добутків та обернені до них);
13

Письмове множення двоцифрового та трицифрового числа на одноцифрове виду 21 · 3; 151 · 6. Вирази на сумісні дії. Обернені задачі.
застосовує алгоритм письмового множення двоцифрового числа на одноцифрове з розгорнутим поясненням; прогнозує кількість цифр у добутку до знаходження результату; перевіряє правильність виконання множення;
розв’язує складені задачі на 2–4 дії (на знаходження суми, різницеве і кратне порівняння двох добутків або часток та обернені до них);
14

Письмове множення двоцифрового та трицифрового числа на одноцифрове виду 37 · 6; 127 · 3. Задачі на знаходження четвертого пропорційного
застосовує алгоритм письмового множення на двоцифрове число;
прогнозує кількість цифр у добутку, частці; перевіряє правильність виконання множення; розв’язує задачі на знаходження четвертого пропорційного;
складає план розв’язування задачі;
15

Аналіз контрольної роботи. Ознайомлення з пись-мовим діленням на одноцифрове число  (966 : 3). Алгоритм письмового ділення. Розв’язування задач
застосовує алгоритм письмового ділення на одноцифрове число з розгорнутим поясненням;прогнозує кількість цифр у частці до знаходження результату;
 перевіряє правильність виконання ділення; обчислює значення числових виразів на основі правила порядку виконання дій; розв’язує складені задачі на 2–4 дії;
16

Письмове ділення на одноцифрове число виду    864 : 4. Задачі на знаходження числа за значенням його дробу .
застосовує алгоритм письмового ділення на одноцифрове число з розгорнутим поясненням;прогнозує кількість цифр у частці до знаходження результату;
 перевіряє правильність виконання ділення; обчислює значення числових виразів на основі правила порядку виконання дій; розв’язує задачі на знаходження числа за значенням його дробу .
17

Письмове ділення на одноцифрове число виду    276 : 4. Задачі на знаходження частини від числа.
застосовує алгоритм письмового ділення на одноцифрове число з розгорнутим поясненням;прогнозує кількість цифр у частці до знаходження результату;
 перевіряє правильність виконання ділення; обчислює значення числових виразів на основі правила порядку виконання дій; розв’язує задачі на знаходження числа за значенням його дробу і дробу від числа;
28

Письмове ділення на одноцифрове число виду    822 : 6. Задачі на знаходження числа за його частиною і частини від числа.
застосовує алгоритм письмового ділення на одноцифрове число з розгорнутим поясненням;прогнозує кількість цифр у частці до знаходження результату;
 перевіряє правильність виконання ділення; обчислює значення числових виразів на основі правила порядку виконання дій; розв’язує задачі на знаходження числа за значенням його дробу і дробу від числа;
19

Письмове ділення у випадку, коли частка містить
нуль у середині запису (642 : 6). Розв’язування задач
застосовує алгоритм письмового ділення на одноцифрове число з розгорнутим поясненням;прогнозує кількість цифр у частці до знаходження результату;
 перевіряє правильність виконання ділення; розв’язує задачі різними способами;
20

Задачі на знаходження четвертого пропорційного
розв’язує задачі на знаходження четвертого пропорційного;
використовує різні форми запису розв’язання задачі (по діях з поясненням, або виразом);
21

Перевірка письмового множення й ділення. Задачі на застосування дії ділення і множення .
перевіряє правильність виконання письмового множення і ділення;
розв’язує складені задачі на 2–4 дії (на знаходження суми, різницеве і кратне порівняння двох добутків або часток та обернені до них);
Письмове множення і ділення двоцифрових та трицифрових чисел на двоцифрові числа
22

Множення і ділення на розрядні одиниці 1; 10; 100. Кут. Види кутів.
Задачі на спільну роботу
застосовує правила множення і ділення чисел на розрядні одиниці;
застосовує письмові прийоми множення і ділення на кругле число;
 розрізняє прямі й непрямі кути, класифікує кути на прямі й непрямі (гострі, тупі);
креслить прямі кути за допомогою косинця;
 розв’язує задачі, в яких описуються процеси спільної праці,
 розпізнає задачу за її істотними ознаками (без уживання назви типу задачі),
23

Письмові прийоми множення на кругле число.
Розв’язування задач
застосовує правила множення і ділення чисел на розрядні одиниці;
застосовує письмові прийоми множення і ділення на кругле число;
розв’язує складені задачі на 2–4 дії (на знаходження суми, різницеве і кратне порівняння двох добутків або часток та обернені до них);
24

Алгоритми письмового множення на двоцифрове число. Трикутники. Одиниці вимірювання вартості. Розв’язування задач.
застосовує алгоритм письмового множення на двоцифрове число; прогнозує кількість цифр у добутку; перевіряє правильність виконання письмового множення; розрізняє геометричні фігури на площині за їх ознаками;
знає назви і позначення одиниць величин - вартості (к., грн), співвідношення між грошовими одиницями;
25

Алгоритми письмового множення на двоцифрове
число. Співвідношення між одиницями вимірювання вартості. Розв’язування задач
застосовує алгоритм письмового множення на двоцифрове число; застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування пізнавальних і практично зорієнтованих задач
26

Алгоритми письмового ділення трицифрового числа на двоцифрове число. Числові вирази, які містять кілька арифметичних дій різних ступенів без дужок. Дії з іменованими числами
застосовує алгоритм письмового ділення трицифрового числа на двоцифрове;
обчислює значення числових виразів на основі правила порядку виконання дій; виконує додавання і віднімання  іменованих чисел, множення і ділення іменованих чисел, поданих у одиницях вимірювання довжини й маси, на одноцифрове число
27

Алгоритми письмового ділення трицифрового числа на двоцифрове число. Розв’язування задач
застосовує алгоритм письмового ділення трицифрового числа на двоцифрове;
прогнозує кількість цифр у частці; перевіряє правильність виконання письмового ділення; моделює описану в задачі ситуацію для спрощення пошуку розв’язку задачі;
28

Письмове ділення з остачею. Задачі на застосування письмового ділення на двоцифрове число.
застосовує алгоритм ділення з остачею; перевіряє правильність виконання ділення з остачею;розв’язує складені задачі на 2–4 дії; складає задачі за виразом; моделює описану в задачі ситуацію для спрощення пошуку розв’язку задачі;
29

Письмове ділення з остачею. Розв’язування рівнянь, в яких один із компонентів дії є виразом зі змінною. Розв’язування задач.
розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент є числовим виразом;
 перевіряє корінь рівняння; розв’язує прості задачі вивчених видів; розв’язує складені задачі на 2–4 дії; моделює описану в задачі ситуацію для спрощення пошуку розв’язку задачі; складає задачі за схемою;
30

Контрольна робота № 2

Нумерація багатоцифрових чисел. Тисяча
31

Аналіз контрольної роботи. Лічильна одиниця — тисяча. Розряди – одиниці тисяч, десятки тисяч, сотні тисяч. Клас одиниць, клас тисяч.  Вирази зі змінною. Одиниці вимірювання довжини.
знає назви перших двох класів та розрядів, які входять до них; розуміє тисячу як одиницю лічби; лічить тисячами; визначає розрядний і класовий склад чисел
знає назви і позначення одиниць величин – довжини (мм, см, дм, м, км); співвідношення між одиницями довжини,
32

Утворення другої тисячі. Рівняння з однією змінною. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини. Розв’язування задач на застосування співвідношення між одиницями довжини
знає назви перших двох класів та розрядів, які входять до них; розуміє тисячу як одиницю лічби; лічить тисячами; визначає розрядний і класовий склад чисел; перетворює більші одиниці вимірювання величини на менші і навпаки; порівнює іменовані числа (величини); виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення іменованих чисел, поданих у одиницях вимірювання довжини на одноцифрове число;
33

Утворення чотирицифрових чисел з розрядних чисел. Перетворення одиниць вимірювання величин. Розв’язування задач
встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа; утворює багатоцифрові числа шляхом прилічування (відлічування) по 1 до (від) поперед-нього (наступного) числа; класифікує числа на чотирицифрові, п’ятицифрові, шестицифрові; перетворює більші одиниці вимірювання величини на менші і навпаки;
34

Читання і запис чотирицифрових чисел. Задачі на знаходження числа за його частиною і частини від числа
читає і записує багатоцифрові числа цифрами;
розв’язує задачі на знаходження числа за значенням його дробу і дробу від числа;
35

Читання і запис чотирицифрових чисел. Утворення числа 10 000. Визначення кількості десятків, сотень, тисяч у числі. Задачі на три дії.
читає і записує багатоцифрові числа цифрами; визначає загальну кількість одиниць певного розряду та класу в числі; записує багатоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків; замінює суму розрядних доданків багатоцифровим числом;
36

Читання і запис п’ятицифрових чисел у межах 20 000. Письмове додавання трицифрових чисел. Задачі на знаходження третього доданка
читає і записує багатоцифрові числа цифрами; розпізнає задачу за її істотними ознаками (без уживання назви типу задачі), застосовує відповідний спосіб її розв’язування;
Усна та письмова нумерація багатоцифрових чисел
37

Читання та запис п’ятицифрових чисел у межах 20 000. Письмове віднімання трицифрових чисел.
Задачі на дві і три дії
читає і записує багатоцифрові числа цифрами; визначає загальну кількість одиниць певного розряду та класу в числі; записує багатоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків; замінює суму розрядних доданків багатоцифровим числом;
38

Читання та запис багатоцифрових чисел. Дії над
круглими числами
читає і записує багатоцифрові числа цифрами; замінює суму розрядних доданків багатоцифровим числом; визначає загальну кількість одиниць певного розряду та класу в числі
39

Утворення багатоцифрових чисел. Порівняння іменованих чисел. Розв’язування задач
читає і записує багатоцифрові числа цифрами; встановлює послідовність чисел в межах мільйона; встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа;утворює багатоцифрові числа шляхом прилічування (відлічування) по 1 до (від) попереднього (наступного) числа; порівнює іменовані числа (величини);
40

Порівняння багатоцифрових чисел. Розв’язування задач
порівнює багатоцифрові числа різними способами (спосіб порозрядного або покласового порівняння, на основі слідування чисел у натуральному ряді);визначає кількість одиниць кожного розряду та класу; класифікує числа на чотирицифрові, п’ятицифрові, шестицифрові;
41

Читання та запис багатоцифрових чисел у межах 200 000. Мільйон. Заміна багатоци-фрового числа сумою розрядних доданків. Перетворення іменованих чисел. Розв’язування задач
читає і записує багатоцифрові числа цифрами; встановлює послідовність чисел в межах мільйона; замінює суму розрядних доданків багатоцифровим числом;
встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа;
розв’язує складені задачі на 2–4 дії; складає задачі за рисунком;
42

Нумерація шестицифрових чисел. Читання та запис, визначення числа тисяч у числі. Арифметичні дії з іменованими числами. Розв’язування задач.
читає і записує багатоцифрові числа цифрами; встановлює послідовність чисел в межах мільйона; замінює суму розрядних доданків багатоцифровим числом;
встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа; виконує додавання і віднімання  іменованих чисел, множення і ділення іменованих чисел, поданих у одиницях вимірювання довжини й маси, на одноцифрове число
43

Визначення загальної кількості одиниць
певного розряду в числі. Нерівність з однією змінною. Порівняння іменованих чисел. Розв’язування задач
визначає загальну кількість одиниць певного розряду та класу в числі; записує багатоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків; розуміє, що нерівність зі змінною може не мати розв’язків, мати один розв’язок, кілька або безліч розв’язків;
знаходить деякі розв’язки нерівності способом добору;
 порівнює іменовані числа (величини);
44

Контрольна робота № 3

Усні обчислення на основі нумерації багатоцифрових чисел
45

Аналіз контрольної роботи. Додавання і віднімання на основі нумерації багатоцифрових чисел: 56 789 + 1; 56 789 – 1; 50 000 + 400 + 50 + 9. Задачі на знаходження четвертого пропорційного
застосовує знання нумерації багатоцифрових чисел для виконання арифметичних дій;
розв’язує складені задачі на 2–4 дії; здійснює аналіз змісту задачі;
використовує схематичні рисунки, різні варіанти короткого запису задач (схеми, таблиці, креслення);
складає задачі за виразом, рисунком, схемою, аналогічні та обернені до розв’язаної.
розпізнає задачу за її істотними ознаками (без уживання назви типу задачі), застосовує відповідний спосіб її розв’язування;
46

Додавання і віднімання на основі нумерації
багатоцифрових чисел: 6789 – 6000; 6789 – 700;
6789 – 80; 6789 – 9; 6789 – 789. Задачі на знаходження четвертого пропорційного
47

Усне додавання і віднімання круглих чисел. Задачі
на подвійне зведення до одиниці.
застосовує знання нумерації багатоцифрових чисел для виконання арифметичних дій; виконує усне додавання й віднімання круглих чисел;  розв’язує складені задачі на 2–4 дії; моделює описану в задачі ситуацію для спрощення пошуку розв’язку задачі; складає план розв’язування задачі;
48

Множення і ділення круглих чисел на одноцифрове число (50 000 · 5; 8000 : 4). Задачі на пропорційне ділення
виконує множення круглих (розрядних) чисел на одноцифрове число; виконує ділення круглих чисел на одноцифрове число; розв’язує задачі різними способами: знаходженням однакової величини; способом відношень;
49

Множення і ділення круглих чисел на одноцифрове число (3600 · 3; 64 000 : 4). Задачі на пропорційне ділення
виконує множення круглих (розрядних) чисел на одноцифрове число; виконує ділення круглих чисел на одноцифрове число; розв’язує задачі на пропорційне ділення різними способами: знаходженням однакової величини; способом відношень;
50

Множення і ділення круглих чисел на одноцифрове число (3600 · 3; 64 000 : 4). Розв’язування задач
виконує множення круглих (розрядних) чисел на одноцифрове число; виконує ділення круглих чисел на одноцифрове число; розв’язує складені задачі на 2–4 дії;
51

Ділення на двоцифрове число (6400 : 16).
Розв’язування задач
виконує ділення круглих чисел на двоцифрове число; розв’язує складені задачі на 2–4 дії; моделює описану в задачі ситуацію для спрощення пошуку розв’язку задачі; складає план розв’язування задачі;
52

Ділення круглого числа на кругле (8000 : 400).
Розв’язування задач
виконує ділення круглих чисел на круглі; розв’язує складені задачі на 2–4 дії; моделює описану в задачі ситуацію для спрощення пошуку розв’язку задачі; складає план розв’язування задачі;
53

Ділення круглого числа на кругле (8400 : 400).
Розв’язування задач
виконує ділення круглих чисел на круглі; розв’язує складені задачі на 2–4 дії; моделює описану в задачі ситуацію для спрощення пошуку розв’язку задачі;
Арифметичні дії з багатоцифровими числами. Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел.
54

Дія додавання. Закони додавання. Табличне
й позатабличне, усне і письмове додавання.
Задачі, які розв’язуються додаванням
володіє навичками письмового додавання й віднімання багатоцифрових чисел;
перевіряє правильність виконання арифметичних дій;
обчислює значення числових виразів на основі правила порядку виконання дій
55

Дія віднімання. Правило віднімання суми від числа. Табличне й позатабличне, усне і письмове віднімання. Задачі, які розв’язуються відніманням
володіє навичками письмового додавання й віднімання багатоцифрових чисел;
перевіряє правильність виконання арифметичних дій;
обчислює значення числових виразів на основі правила порядку виконання дій
56

Письмове додавання і віднімання багатоцифрових
чисел у випадку трьох доданків. Задачі, які розв’язуються відніманням
володіє навичками письмового додавання й віднімання багатоцифрових чисел;
перевіряє правильність виконання арифметичних дій; розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент є числовим виразом; перевіряє корінь рівняння;
57

Знаходження різниці у випадку, коли зменшуване
має декілька нулів. Розв’язування задач
володіє навичками письмового додавання й віднімання багатоцифрових чисел;
перевіряє правильність виконання арифметичних дій;
58

Письмове додавання багатоцифрових чисел.
Творча робота над задачею.
володіє навичками письмового додавання й віднімання багатоцифрових чисел;  перевіряє правильність виконання арифметичних дій;
розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент є числовим виразом;  перевіряє корінь рівняння;
59

Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини і маси
виконує додавання і віднімання іменованих чисел, поданих у одиницях вимірювання довжини ; виконує додавання і віднімання іменованих чисел, поданих у одиницях вимірювання маси;
60

Контрольна робота № 4

61

Аналіз контрольної роботи. Перевірка правильності виконання дій додавання і віднімання. Розв’язування складених задач на знаходження невідомого доданка
володіє навичками письмового додавання й віднімання багатоцифрових чисел; перевіряє правильність виконання арифметичних дій;
розв’язує складені задачі на знаходження невідомого доданка;
62

Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Гра «Щасливий випадок»
володіє навичками письмового додавання й віднімання багатоцифрових чисел; перевіряє правильність виконання арифметичних дій;
63

Розв’язування задач
здійснює аналіз змісту задачі; моделює описану в задачі ситуацію для спрощення пошуку розв’язку задачі;складає план розв’язування задачі;пояснює вибір дій;
64

Повторення вивченого матеріалу. Розв’язування задач. Підсумковий урок за І семестр.
володіє навичками письмового додавання й віднімання багатоцифрових чисел;  перевіряє правильність виконання арифметичних дій; застосовує знання нумерації багатоцифрових чисел для виконання арифметичних дій;


Немає коментарів:

Дописати коментар