Погоджено
Заступник директора школи
О.А.Дубчак ______________
Основи здоров’я
3 клас (1
година на тиждень)
І СЕМЕСТР
№ з/п
|
Дата
|
Тема
уроку
|
Державні
вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
|
Тема 1. Здоров’я людини (3 год)
|
||||
1
|
Показники здоров’я і розвитку людини.
Практична робота. Вимірювання пульсу
|
розуміє сутність поняття здоров’я (стан
живого організму, при якому організм у цілому і всі органи здатні виконувати
свої життєві функції);
знає і називає показники: фізичного здоров’я (індивідуальні
особливості анатомічної будови тіл; досконале (за нормою) фізіологічне
функціонування організму в різних умовах спокою, руху, довкілля, генетичної
спадщини; рівень фізичного розвитку органів і систем організму);
психічного здоров’я (індивідуальні особливості психічних
процесів і властивостей людини);
соціального здоров’я людини (стосунками індивіда з
структурними одиницями соціуму (сім’єю, організаціями), з якими створюються
соціальні зв’язки);
уміє спостерігати
за показниками свого здоров’я і розвитку;
знає, на які показники фізіологічних процесів в організмі вказує пульс
виконує практичну роботу з вимірювання пульсу собі та своїм однокласникам, робить
узагальнення та відповідні висновки;;
висловлює оцінні судження про стан власного здоров’я
|
||
2
|
Чинники, що впливають на здоров’я.
|
називає приклади природних і соціальних чинників,
що впливають на здоров’я;
пояснює вплив основних природних і
соціальних чинників на здоров’я;
розповідає про екологічні особл. своєї місцевості, які
можуть впливати на здоров’я людини;
робить відповідні висновки
|
||
3
|
Здоровий спосіб життя. Корисні звички.
Практична робота. Складання правил здорового способу життя.
|
знає, що
таке здоровий спосіб життя;
називає складові здорового способу життя (харчув., побут, умови праці, рухова
активність);
розпізнає корисні
і шкідливі звички, які формують спосіб
життя людини;
складає правила здорового
способу життя;
висловлює оцінні судження щодо власного способу життя
|
||
Тема 2. Фізична складова здоров’я (8 год.)
|
||||
4
|
Природні ритми і здоров’я. Працездатність людини. Освітлення на
робочому місці, його значення для формування постави і зору.
Практична робота. Вправи для підвищення працездатності.
|
розуміє існування взаємозв’язку між
природними ритмами і здоров’ям людини;
перераховує чинники, які впливають на працездатність
людини;
пояснює важливість дотримання режиму праці та
відпочинку;
уміє складати розпорядок дня;
пояснює необхідність належного освітлення на
робочому місці;
уміє підтримувати належний стан робочого
місця;
виконує практичну роботу: вправи для підвищення працездатності
|
||
5
|
Активний відпочинок. Безпека при заняттях спортом.
|
розуміє сутність поняття активний відпочинок;
називає види активного відпочинку; можливі
небезпеки при катанні на роликах, скейтбордах, велосипеді тощо; пояснює переваги активного відпочинку;
уміє обирати безпечні місця для активного відпочинку;
наводить приклади засобів захисту під час занять спортом (захисний
шолом, наколінники )
|
||
6
|
Охайність та особиста гігієна.
Догляд за одягом і взуттям.
|
знає і називає правила особистої
гігієни;
пояснює, чому важливо мати охайний вигляд,
дотримуватися правил гігієни;
уміє доглядати за одягом і взуттям,
обирати їх відповідно до погоди;
робить висновки про охайних та неохайних
людей на основі власних спостережень
|
||
7
|
Корисні і шкідливі мікроорганізми. Захисні сили організму. Вітаміни і
мікроелементи, їх вплив на здоров’я.
|
пригадує, які живі організми належать до
мікроорганізмів (бактерії, гриби) ;
називає середовище їх існування;
має уявлення про імунітет (це сукупність захисних
механізмів, які допомагають організму боротися з чужорідними чинниками: бактеріями, вірусами, сторонніми тілами );
називає основні чинники зниження і
посилення захисних сил організму (імунітету);
називає відомі йому вітаміни і
мікроелементи, що впливають на здоров’я людини
|
||
8
|
Профілактика інфекцій, що передаються контактним і
повітряно-крапельним шляхом.
Практична робота. Моделювання поведінки під час епідемії грипу.
|
розуміє сутність поняття інфекція (стан,
коли в організм потрапляє чужорідний агент (бактерія, грибок, найпростіше, вірус тощо), який розмножується і може здійснити
хвороботворний ефект);
перераховує найпоширеніші інфекції, які передаються контактним і повітряно-крапельним шляхом;
називає правила
поведінки під час епідемії ГРВІ та грипу;
розпізнає ознаки застуди;
моделює поведінку людини під час
епідемії грипу
|
||
9
|
Вибір продуктів харчування.
Практична робота. Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів
за їх маркуванням.
|
називає корисні
продукти харчування;
пояснює значення молочних продуктів у добовому
раціоні дитини;
пояснює небезпеку придбання продуктів
харчування на стихійних ринках;
уміє визначати термін придатності
харчових продуктів за маркуванням
|
||
10
|
Переваги натуральних продуктів. Негативний вплив смажених страв.
Харчові отруєння. Перша допомога при харчових отруєннях.
|
наводить приклади натуральних продуктів;
пояснює вплив натуральних
продуктів харчування на здоров’я людини;
пояснює негативний вплив смажених страв
на організм людини;
розпізнає ознаки харчового отруєння;
перераховує заходи першої допомоги при харчових отруєннях;
пояснює, чому потрібно негайно
звертатись по допомогу в разі виявлення ознак харчового отруєння;
пояснює небезпеку
самолікування харчових отруєнь
|
||
11
|
Тематичне оцінювання №1
|
|||
Тема
3. Соціальна складова здоров’я (17 год)
|
||||
12
|
Взаємодія з іншими людьми.
Практична робота. Як зробити приємність іншому.
Практична робота. Як попросити про послугу чи допомогу.
Практична робота. Моделювання ситуації відмови від небезпечної пропозиції
|
пояснює, що всі люди різні, що відмінності роблять їх
унікальними і цікавими для інших;
пояснює, чому треба спиратися на те, що об’єднує, а не
роз’єднує людей;
моделює ситуації:
як
зробити приємність іншому (допомога батькам та іншим членам родини, прояв
розумної ініціативи тощо); як попросити про послугу чи допомогу;
як відмовитися (відмовити іншого) від небезпечної
пропозиції
|
||
13
|
Що таке толерантність. Толерантне ставлення до людей, які мають
проблеми зі здоров’ям.
Практична робота. Обговорення літературних джерел про толерантність
|
має уявлення про толерантність (це здатність сприймати без агресії думки, які відрізняються від власних, а також –
особливості поведінки та способу життя інших);
пояснює переваги
упевненого і толерантного спілкування;
уміє толерантно
ставитися до точки зору інших;
пояснює
необхідність толерантного ставлення до людей, які
мають проблеми зі здоров’ям;
висловлює оцінні судження про толерантне ставлення до інших (за
сюжетами літ. творів)
|
||
14
|
Родинні стосунки. Взаємодія членів родини.
|
пояснює, що сім’ї бувають
різними (коли діти живуть з обома батьками, з одним із батьків, з іншими
родичами, у прийомній родині);
пояснює, що члени родини дбають один про одного у різний
спосіб;
пояснює чому треба спиратися на те, що об’єднує, а не
роз’єднує людей;
розуміє
значення родини для становлення особистості
|
||
15
|
Профілактика вживання тютюну і алкоголю.
|
називає негативні наслідки вживання тютюну і
алкоголю; моделює ситуації щодо упевненої відмови
від небезпечної пропозиції (вживання тютюну та алкоголю)
|
||
16
|
Вплив комп’ютерних ігор на здоров’я людини. Профілактика комп’ютерної
залежності.
|
називає негативні наслідки надмірного
захоплення комп’ютерними іграми;
складає заходи, які допоможуть уникнути комп’ютерної залежності в дитячому
віці;
оцінює заходи щодо профілактики комп’ютерної залежності, складені самостійно
та в групі
|
||
17
|
Тематичне оцінювання №2
|
|||
-
ІІ СЕМЕСТР
|
||||
18
|
Дружний клас. Ефективне спілкування. Уміння слухати.
Практична робота. Обговорення літературних джерел: української народної казки «Ріпка»,
байки Л.Глібова «Лебідь, Щука і Рак».
|
перераховує ознаки
дружного класу;
висловлює оцінні судження
щодо того, яким є клас, у якому навчається;
знає і називає передумови ефективного спілкування (важливо не тільки вміти говорити, але ще вміти
слухати, чути і розуміти, про що говорять співрозмовники);
пояснює, чому вміння
слухати не менш важливе за вміння говорити;
пояснює недоліки пасивного і агресивного
спілкування;
розпізнає вербальні і
невербальні ознаки активного слухання;
висловлює оцінні
судження з даної теми за сюжетами літературних творів
|
||
19
|
Запобігання конфліктам і розв’язування їх.
Практична робота. Моделювання ситуацій мирного розв’язування конфліктів з однолітками.
|
перераховує
ознаки конфлікту;
наводить
приклади конфліктів (з власного досвіду);
називає правила, які допомагають запобігати конфліктам і
мирно розв’язувати їх;
моделює ситуації
мирного
розв’язування конфліктів з однолітками
|
||
20
|
Безпека вдома. Правила користування джерелами водопостачання.
|
перераховує відомі учням
джерела водопостачання (природні, створені людиною);
знає, що таке водогін;
називає правила
користування водогоном;
розпізнає ознаки
несправності водогону;
уміє правильно користуватися водогоном;
уміє відтворювати порядок дій повідомлення відповідним
службам про небезпечні ситуації;
прогнозує можливі несправності джерел водопостачання
|
||
21
|
Правила користування газовою плитою. Ознаки витоку газу. Порядок дій
при витоку газу.
Практична робота. Ситуаційна гра «Як діяти при витоку газу»
|
коментує правила
користування газовою плитою;
називає ознаки і небезпеку витоку газу;
називає порядок дій при
витоку газу;
уміє перекрити подачу
газу;
уміє відтворювати
порядок дій повідомлення відповідним службам про небезпечні ситуації;
бере участь у ситуаційній грі «Як діяти при витоку газу»
|
||
22
|
Правила користування обігрівальними приладами.
Практична робота. Ознайомлення із застережними знаками про небезпеку ураження
електричним струмом, про легкозаймисту речовину.
|
називає правила
користування обігрівальними приладами;
розпізнає ознаки
несправності обігрівальних приладів;
демонструє вміння вимкнути несправний електроприлад;
демонструє вміння відтворювати порядок дій повідомлення відповідним
службам про небезпечні ситуації
виконує практичну роботу з розпізнавання застережних знаків «Небезпека ураження
електричним струмом», «Легкозаймиста речовина»
|
||
23
|
Пожежна безпека.
Практична робота. Рольова гра «Викликаємо служби 101, 102, 103, 104».
|
розуміє
сутність пожежної безпеки;
наводить
приклади виникнення пожежі (з власного досвіду, за стор.
літерат джерел тощо);
бере участь у рольовій грі « Викликаємо служби 101, 102, 103,
104»
|
||
24
|
Правила поведінки дітей надворі
|
коментує загальні правила
безпечної поведінки дітей надворі;
перераховує небезпечні місця на території
проживання;
пояснює, як діяти, якщо
загубився чи заблукав;
висловлює оцінні судження щодо дотримання правил поведінки дітей надворі
|
||
25
|
Дорожня безпека. Перехід дороги в умовах обмеженої оглядовості.
Безпека велосипедиста.
|
пояснює,
що таке дорожня безпека;
коментує загальні правила безпечної поведінки на
дорозі;
коментує правила переходу дороги з обмеженою
оглядовістю;
пояснює,
в чому полягає безпека велосипедиста;
перераховує екіпіровку велосипедиста
|
||
26
|
Безпека у населеному пункті. Поведінка біля залізничної колії.
Практична робота. Моделювання ситуацій дорожнього руху (з дорожніми
знаками: 1.27, 1.28, 1.30, 3.8, 4.12, 5.41, 5.43)
|
розуміє,
в чому полягає безпека у населеному пункті;
коментує правила поведінки біля залізничної
колії;
складає пам’ятку «Безпека
у населеному пункті» і презентує її;
висловлює оцінні судження
щодо пам’яток, складених однокласниками
моделює ситуації
дорожнього руху (з дорожніми знаками: 1.27, 1.28, 1.30, 3.8, 4.12,
5.41, 5.43)
|
||
27
|
Оздоровче значення відпочинку на природі. Речі та одяг для прогулянки
на природу. Поведін. дитини в автономній ситуації на природі ( якщо
загубився, заблукав у лісі, горах, степу)
|
пояснює
оздоровче значення відпочинку на природі;
наводить приклади речей та одягу для прогулянки на
природі;
називає правила поведінки
під час грози в лісі чи степу;
пояснює поведінку дитини в автономній ситуації на
природі (якщо загубився чи
заблукав у лісі, горах, степу тощо)
|
||
28
|
Тематичне
оцінювання №3
|
|||
Тема
4. Психічна і духовна складові здоров’я (6 год)
|
||||
29
|
Характер і здоров’я. Самооцінка характеру.
Практична робота. Визначення рис власного характеру.
Практична робота. Визначення позитивних і негативних рис характеру казкових героїв.
|
має
уявлення про взаємозв’язок характеру і здоров’я;
відповідає
на запитання анкети щодо самооцінки характеру;
розпізнає позитивні і негативні риси характеру;
пояснює, що характер людини можна удосконалити;
виконує практичну роботу з:
визначення рис власного характеру;
визначення
позитивних і негативних рис характеру казкових
героїв
|
||
30
|
Творчі здібності дитини. Розвиток фантазії та уяви. Розвиток пам’яті
та уваги.
Практична робота. Вправи для тренування зорової та слухової пам’яті і концентрації
уваги.
|
відповідає
на запитання анкети щодо виявлення творчих
здібностей дитини;
виконує
вправи на розвиток:
фантазії та уяви;
пам’яті та уваги;
виконує практ. Роб. «Вправи для
тренування зорової та слухової пам’яті і концентрації уваги»;
демонструє вміння творчо мислити, використовувати уяву і фантазію
для залучення однолітків до здорового способу життя
|
||
31
|
Профілактика емоційного перенапруження. Способи релаксації.
Практична робота. Створення
колажу «Що приносить мені радість»
|
розуміє сутність емоційного перенапруження;
знає ознаки емоційного перенапруження;
знає, що таке релаксація та називає
способи релаксації;
створює колаж «Що приносить мені радість»;
презентує виконану роботу
|
||
32
|
Тематичне оцінювання №4
|
|||
33
|
Практична робота. Виконання проекту «Здоровим бути модно!» (створення
казки, малюнка, плаката, виступу тощо)
|
створює спільно з однокласниками проект на тему «Здоровим
бути модно!» (створення казки, малюнка, плаката, виступу тощо);
презентує виконане
творче завдання;
оцінює власну
діяльність та роботу однокласників на уроці
|
||
34
|
Резерв часу.
|
|||
35
|
Підсумковий урок за рік.
|
|||
Немає коментарів:
Дописати коментар