2014/08/20

Планування з природознавства 3 клас

Погоджено
Заступник директора школи
О.А.Дубчак ______________
Природознавство
3 клас ( 2 години на тиждень) за підручником І.Грущинської
І СЕМЕСТР

№ з/п
Дата
Тема уроку
Вимоги  до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Вступ ( 1 година)
1

Різноманітність природи. Пізнавання природи людиною
називає методи пізнання природи;
розпізнає предмети неживої природи, живі організми та предмети, створені людиною;
працює з інформацією: читає, переказує тексти про природу, ставить запитання до прочитаного; характеризує різноманітність живої і неживої природи;
встановлює взаємозв’язки між тваринами і компонентами неживої природи, тваринами і рослинами
Вода ( 7 годин)
2

Властивості води. Три стани води. Температура плавлення льоду та кипіння води.
характеризує значення води для живих організмі;називає властивості води;
називає температуру плавлення льоду та кипіння води;
називає приклади практичного використ. людиною знань про властивості води;
пояснює прояв властивостей води у природі; існування води у трьох станах як основну умову існування життя на Землі;
розуміє  важливість вивчення властивостей води для практичних потреб людини;
спостерігає та виконує деякі досліди, що демонструють властивості води
3

Розчинні та нерозчинні речовини. Вода - розчинник.
Практичне завдання. Дослідження розчинності речовин, що використовуються у побуті.
пригадує властивості води;
наводить приклади розчинних та нерозчинних у воді речовин;
наводить приклади використання води у побуті;
розуміє  важливість вивчення властивостей води для практичних потреб людини;
досліджує розчинність речовин, що використовуються у побуті (солі, цукру, соди, муки, крохмалю, піску, глини, повітря ін.)
4

Вода в природі. Світовий океан, його частини.
Практичне завдання. Позначення на контурній карті частин Світового океану.
знає, що таке Світовий океан;
визначає частини Світового океану на фізичній карті;
позначає частини Світового океану на контурній карті;
5

Прісна та морська вода. Розподіл запасів прісної води на Землі. Використання прісної і морської води людиною.
Дослідницький практикум. Як опріснити воду.
розуміє, чим відрізняється між собою прісна і морська вода;
має уявлення про розподіл запасів прісної води на Землі;
наводить приклади використання прісної і морської води людиною;
презентує результати дослідницького практикуму «Як опріснити воду» («Запитай у батьків»), робить відповідні висновки
Опріснення води , спосіб обробки води з метою зниження концентрації розчинених солей до міри (зазвичай до 1 г / л ), при якій вода стає придатною для питних і господарських цілей.
6

Використання води людиною. Охорона води.
наводить  приклади практичного використ.людиною знань про властивості води;
наводить приклади  використання води у побуті;
розуміє  важливість вивчення властивостей води для практичних потреб людини;
стисло характеризує шляхи забруднення води, способи її охорони і збереження;
обґрунтовує цінність чистої води; свою участь в охороні і збереженні води;
висловлює оцінні судження про значення чистоту води у природі
7

Робота води у природі.
Запитання до природи.  Вода - руйнівник, чи вода - рятівник?
розуміє, що вода виконує три види роботи (руйнівну — вимивання, або розчинення речовин земної кори, транспортну — переносить своїм потоком дрібні частинки, творчу — створює нові форми);
пояснює утворення ярів, ущелин та печер;
знаходить (за завданням учителя) в підручнику і додаткових джерелах знань відповіді на запитання «Вода - руйнівник, чи вода - рятівник?»;
 систематизує інформацію та готує  розповідь;
презентує власну розповідь;
висловлює оцінні судження про свою роботу та роботу однокласників на уроці
8

Підсумковий урок по темі «Вода»

Повітря (7 годин)
9

Повітря, його склад та властивості.
Демонстрації розширення повітря при нагріванні ; теплопровідності, пружності повітря.
знає склад повітря (азот, кисень, вуглекислий газ та інші гази);
наводить приклади домішок у повітрі (водяна пара, пил, сажа, дим та інші речовини);
називає його властивості (пружне,  розширюється  при  нагріванні, стискується при охолодженні, погано проводить тепло) );
розуміє значення кисню для життя людини;
називає приклади практичного використання людиною знань про властивості повітря;
спостерігає досліди, які демонструють властивості повітря;
досліджує властивості повітря за допомогою безпечних дослідів;
узагальнює і робить висновки про  способи виконання дослідів, їх результати
10

Нагрівання та охолодження повітря над сушею та водною поверхнею.
Демонстрації розширення повітря при нагріванні ; теплопровідності, пружності повітря.
пригадує  властивості   повітря;
розуміє, що повітря над сушею нагрівається і охолоджується швидше, ніж над водною поверхнею;
пояснює досліди, що підтверджують погану теплопровідність повітря, його пружність, розширення при  нагріванні; проводить власні дослідження
11

Рух повітря.
Дослідницький практикум. Як змусити вітер працювати?
розуміє як виникає вітер;
називає характерні ознаки вітру – сила, швидкість, напрямок;
користується приладами і матеріалами, які необхідні для виконання дослідів;
знає, що таке флюгер та вміє ним користуватися;
розпізнає позитивне і негативне значення вітру для природи та людини;
висуває  власні  гіпотези на тему: «Як змусити вітер працювати»;
висловлює оцінні судження щодо гіпотез, висловлених однокласниками
12

Міні - проект. Виявлення пилу в повітрі та встановлення джерел його забруднення.

пригадує значення кисню для життя людини;
називає приклади джерел забруднення повітря;
презентує свою частку роботи у створенні міні-проекту «Виявлення пилу в повітрі та встановлення джерел його забруднення»
13

Охорона повітря від забруднення
пригадує джерела забруднення повітря; обґрунтовує значення кисню для життя людини;
стисло характеризує шляхи забруднення повітря та способи його збереження від забруднення;
висловлює оцінні судження про чистоту повітря в класі, в природі та необхідність охорони повітря від забруднення
14

Узагальнюючий урок з тем «Вода»  та «Повітря»

15

Тематичне оцінювання № 1 з тем «Вода», «Повітря»

Гірські породи. Ґрунти ( 8 годин)
16

Поняття про гірські породи, їх різноманітність.
знає, що таке гірські породи;
розпізнає гірські породи в твердому, рідкому і газоподібному станах;
стисло характеризує значення гірських порід в природі; моделює життєві ситуації, вибирає допустимі форми поведінки, які не шкодять довкіллю
17

Корисні копалини, способи їх видобування.
Практична робота. Ознайомлення з колекцією корисних копалин.
знає, що таке корисні копалини та способи їхнього видобутку;
наводить приклади корисних копалин в різних станах;
розуміє знач. корисних копалин для людей та необхідність їхнього збереження;
розрізняє зразки корисних копалини у колекції;
описує використання корисних копалин у господарській діяльності людини;
висловлює власне ставлення до корисн. копалин та їхнього економного використ.
18

Дослідницький практикум. Які корисні копалини є у моєму краї?

знаходить (за завданням учителя) в підручнику і додаткових джерелах знань відповіді на запитання «Які корисні копалини є у моєму краї?»;
презентує систематизовану ним інформацію з теми;
висловлює оцінні судження про власну роботу і роботу однокласників з підготовки результатів дослідницького практикуму
19

Використання корисних копалин у господарській діяльності людини.
розуміє значення корисних копалин для людей та необхідність їхнього збереження;  розкриває свою участь у збереженні корисних копалин;
висловлює оцінні судження про власне ставлення до корисних копалин та їх економного використання;
моделює життєві ситуації, вибирає допустимі форми поведінки, які не шкодять довкіллю
20

Склад ґрунту.
Демонстраційний дослід. Виявлення складу ґрунту.
знає, що таке «ґрунт»; склад ґрунту; визначає головну ознаку ґрунту;
пояснює роль живих організмів в утворенні ґрунту;
досліджує склад ґрунту за допомогою безпечних дослідів
21

Родючість ґрунту - основна його властивість.
Запитання до природи. Як поліпшити властивість ґрунту?
(можна розбити на 2 уроки)
пригадує  склад ґрунту; обґрунтовує  роль живих організмів в утворенні ґрунту;
встановлює зв’язок між складом ґрунту і його родючістю; ґрунтом на іншими компонентами неживої природи (повітрям, водою, гірськими породами);
презентує знайдену за двома і більше джерелами інформацію про те, як поліпшити властивості ґрунту
22

Значення і охорона ґрунтів.
висловлює оцінні судження про стан ґрунту в природі;
пояснює цінність ґрунту; свою участь в охороні ґрунту;
стисло характеризує шляхи руйнування ґрунту і відповідні способи його збереження;
висловлює оцінні судження про ставлення людей і своє власне до ґрунту
23

Узагальнюючий урок з теми «Гірські породи. Ґрунти»  

Сонце - джерело енергії на Землі ( 9 годин)
24

Поняття про енергію. Сонце, вітер і вода - невичерпні джерела енергії.
має уявлення про  енергію як кількісну міру різних форм руху матерії;
має уявлення про  відновлювальні джерела енергії як  потоки енергії, що постійно або періодично діють в природі (променева енергія Сонця, вітер, гідроенергія, природна теплова енергія, і т. д);
пояснює, які джерела енергії є невичерпними і чому саме
25

Сонячна енергія та її перетворення в інші види енергії.
характеризує Сонце як невичерпне джерело енергії;
 має уявлення про перетворення енергії Сонця у інші види енергії
26

Використання енергії Сонця, вітру та рухомої води людиною.
наводить приклади використання енергії Сонця, вітру та рухомої води людиною;
знаходить (за завданням учителя) в підручнику і додаткових джерелах знань інформацію про використання енергії Сонця, вітру та рухомої води людиною;
систематизує інформацію та готує  розповідь; презентує власну розповідь;
висловлює оцінні судження про свою роботу та роботу однокласників на уроці
27

Поняття про збереження тепла та електроенергії у побуті.
Дослідницький практикум. Як зменшити втрати тепла у будинку? («Запитай у батьків»)
знаходить інформацію про шляхи втрати тепла у будинку та способи заощадження тепла і електроенергії у будинку (квартирі);
висловлює власну думку щодо збереження тепла та електроенергії у побуті;
виготовляє у групі освітній продукт (плакат, малюнок, розповідь тощо);
презентує освітній продукт, знаходить спосіб його практичного застосування
28
29

Творчий проект. Захисти природу (малюнки та плакати, що пропагують енергозбереження).
виготовляє творчий проект на тему «Захисти природу»;
презентує і захищає зміст творчого проекту, знаходить спосіб його практичного застосування; висловлює власну думку щодо проектів, створених однокласниками
30

Узагальнюючий урок з теми «Сонце - джерело енергії на Землі»

31

Тематичне оцінювання № 2 з тем «Гірські породи. Ґрунти»  та «Сонце - джерело енергії на Землі»

32



33

Підсумковий урок за І семестр



ІІ СЕМЕСТР


№ з/п
Дата
Тема уроку
Вимоги  до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Рослини, тварини і середовища їх існування (25 годин)
34

Рослини - живі організми. Різноманітність рослин.

визначає ознаки рослин як живих організмів;
має уявлення про різноманітність рослинного світу;
пояснює роль рослин в утворені поживних речовин і кисню;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про  рослини свого регіону,  обговорює отримані дані;
стисло характеризує значення рослин у природі і для людей;
обґрунтовує цінність рослин (пізнавальна, моральна, естетична, оздоровча, практична);
висловлює свої емоції від  споглядання об’єктів природи
35

Умови розвитку рослин.
Практична робота. Умови розвитку рослин.
знає способи розмноження рослин; умови розвитку рослин;
бере участь в обговоренні вибору оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження природи;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручн., інших джерел (енциклопед., довідники) про тварин і рослин свого регіону, обговорює отримані дані;
встановлює зв’язки між рослинами і компонентами неживої природи (повітрям, водою, ґрунтом)
36

Різноманітність культурних рослин
наводить приклади культурних рослини своєї місцевості;
наводить приклади залежності задоволення потреб людей від природи, в тому числі потреб емоційно-естетичного характеру;
висловлює свої емоції від  споглядання об’єктів природи;
оцінює  вплив людини на природу
37

Квіткові рослини. Пристосування квіткових рослин до різних умов.

знає  умови розвитку  квіткових рослин;
наводить приклади квіткових рослин своєї місцевості;
порівнює квіткові рослини,  встановлює їх відмінність;
наводить приклади залежності задоволення потреб людей від природи, в тому числі потреб емоційно-естетичного характеру;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про квіткові рослин свого регіону,  обговорює отримані дані;
характеризує органи  квіткової рослини;
висловлює свої емоції від  споглядання об’єктів природи
38

Практична робота. Робота з гербарними зразками квіткових рослин.
наводить приклади квіткових рослин своєї місцевості; порівнює квіткові рослини,  встановлює їх відмінність; характеризує органи  квіткової рослини;
висловлює свої емоції від  споглядання об’єктів природи
39

Розмноження квіткових рослин
знає способи розмноження квіткових рослин; наводить приклади квіткових рослин своєї місцевості; уміє розмножувати  квіткові рослини різними способами;
характеризує органи  квіткових рослини
40

Практична робота. Розмноження кімнатних рослин.
знає способи розмноження кімнатних  рослин; наводить приклади кімнатних рослин;
уміє розмножувати  кімнатні  рослини різними способами;
характеризує органи  кімнатних рослини
41

Хвойні рослини. Значення хвойних рослин для природи.
наводить приклади хвойних рослин своєї місцевості;
порівнює хвойні рослини,  встановлює їх відмінність;
пояснює роль хвойних рослин в утворені поживних речовин і кисню;
наводить приклади залежності задоволення потреб людей від природи, в тому числі потреб емоційно-естетичного характеру;
бере участь в обговоренні вибору оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження природи;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про хвойні рослин свого регіону,  обговорює отримані дані;
висловлює свої емоції від  споглядання об’єктів природи;
оцінює свою роль в охороні природи; вплив людини на природу
42

Ботанічні сади.
знає для чого створені ботанічні сади;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про рослини свого регіону,  обговорює отримані дані;
оцінює свою роль в охороні природи; вплив людини на природу
43

Тварини. Різноманітність тварин.
має уявлення про різноманітність тваринного світу;
визначає ознаки тварин  як живих організмів;
наводить приклади тварин своєї місцевості;
встановлює зв’язки між тваринами і компонентами неживої природи ( повітрям, водою, ґрунтом);
стисло характеризує значення тварин у природі і для людей ( пізнавальне, моральне, естетичне, оздоровче, практичне);
висловлює оцінні судження про ставлення інших і своє власне до тварин у природі
44

Свійські тварини. Походження свійських тварин від диких
знає і називає істотні ознаки свійських тварин;
наводить приклади  свійських тварин своєї місцевості;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про тварин,  обговорює отримані дані;
характеризує значення свійських тварин в житті людини;
знаходить у підручн. і додатк. джерелах знань відповіді на запит., готує розповіді та обговорює їх;
45

Поділ тварин за способами живлення (рослиноїдні, м’ясоїдні, (комахоїдні, хижі), всеїдні тварини
наводить приклади найпоширеніших тварин своєї місцевості;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про тварин свого регіону,  обговорює отримані дані;
описує зовнішній вигляд, характерні особливості представників рослиноїдних, м’ясоїдних, всеїдних тварин (на прикладах і своєї місцевості);
класифікує зображення тварин на групи за способом живлення, пояснюючи суть класифікації; висловлює свої емоції від  споглядання об’єктів природи
46

Звірі (ссавці). Ланцюги живлення. Розмноження і розвиток звірів
Практична робота. Складання ланцюгів живлення.
визначає істотні ознаки звірів;   наводить приклади звірів своєї місцевості;
порівнює звірів і встановлює їх схожість та відмінність;
розрізняє рослиноїдних, хижих та всеїдних звірів;
розпізнає деякі ознаки пристосування звірів до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живлення звірів;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про тварин (звірів)  свого регіону,  обговорює отримані дані;
описує зовнішній вигляд, характерні особливості представників звірів (на прикладах своєї місцевості); характеризує значення звірів  в житті людини (на прикладі своєї місцевості)
47

Птахи. Ланцюги живлення. Розмноження і розвиток птахів.
Практична робота. Складання ланцюгів живлення.
визначає істотні ознаки птахів;
наводить приклади птахів своєї місцевості;
порівнює  птахів  і встановлює їх схожість та відмінність;
розрізняє рослиноїдних, хижих та всеїдних птахів;
розпізнає деякі ознаки пристосування птахів до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живлення птахів;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про тварин (птахів)  свого регіону,  обговорює отримані дані;
описує зовнішній вигляд, характерні особливості представників птахів (на прикладах і своєї місцевості);
характеризує значення птахів  в житті людини (на прикладі своєї місцевості)
48

Риби. Ланцюги живлення. Розмноження і розвиток риб.
Практична робота. Складання ланцюгів живлення.
визначає істотні ознаки риб; наводить приклади риб своєї місцевості;
порівнює  риб  і встановлює їх схожість та відмінність;
розрізняє рослиноїдних, хижих риб;
розпізнає деякі ознаки пристосування риб до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живлення риб;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про тварин (риб)  свого регіону,  обговорює отримані дані;
описує зовнішній вигляд, характерні особливості представників риб (на прикладах і своєї місцевості);
характеризує значення риб  в житті людини (на прикладі своєї місцевості)
49

Комахи. Ланцюги живлення. Розмноження і розвиток комах.
Практична робота. Складання ланцюгів живлення.
визначає істотні ознаки комах;
наводить приклади комах своєї місцевості;
порівнює  комах  і встановлює їх схожість та відмінність;
розпізнає деякі ознаки пристосування комах до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живлення комах;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про тварин (комах)  свого регіону,  обговорює отримані дані;
описує зовнішній вигляд, характерні особливості представників комах (на прикладах і своєї місцевості);
характеризує значення комах  в житті людини (на прикладі своєї місцевості)
50

Дослідницький практикум. Як тварини дбають про своє потомство?
працює у групах;
проводить власні дослідження;
спостерігає та досліджує  об’єкти, які відповідають тематиці запитань, аналізує здобуті результати
51

Екскурсія. Ознайомлення з розмаїттям рослинного і тваринного світу рідного краю.
Запитання до природи. Які легенди про рослини і тварини складали наші пращурі?
проводить спостереження під час екскурсії «Різноманітність рослин і тварин рідного краю»;
виконує правила поведінки в природі;
бере посильну участь в охороні і примноженні рослинного та тваринного світу своєї місцевості;
знаходить і систематизує інформацію за двома і більше заданими джерелами (легенди про рослини та тварини);
робить висновки на основі отриманої інформації
52

Охорона рослинного та тваринного світу. Червона книга України.
знає рослини і тварини рідного краю, які потребують охорони;
наводить приклади залежності задоволення потреб людей від природи, в тому числі потреб емоційно-естетичного характеру;
бере участь в обговоренні вибору оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження природи;
характеризує роботу людини з охорони природи;
характеризує для чого створена Червона книга України,
оцінює свою роль в охороні природи; вплив людини на природу;
стисло характеризує причини зникнення рослин і шляхи їх збереження
53

Державні заповідники. Заповідні території рідного краю.
знає рослини і тварини рідного краю, які потребують охорони;
знає назви заповідників України та рідного краю;
наводить приклади залежності задоволення потреб людей від природи, в тому числі потреб емоційно-естетичного характеру;   пояснює, для чого створені заповідники,
бере участь в обговоренні вибору оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження природи;
стисло характеризує причини зникнення рослин і шляхи їх збереження; роботу людини з охорони природи;
оцінює свою роль в охороні природи; вплив людини на природу
54

Гриби -  живі організми. Будова грибів. Гриби їстівні та отруйні. Значення грибів для природи.
має уявлення про відмінні ознаки грибів від рослин і тварин;
знає правила збирання грибів;  наводить приклади їстівних та отруйних грибів;
розпізнає найпоширеніші їстівні та отруйні гриби своєї місцевості;
стисло характеризує значення грибів у природі і житті людей;
висловлює свої емоції від  споглядання об’єктів природи;
оцінює свою роль в охороні природи; вплив людини на природу
55

Бактерії. Значення бактерій для природи.
Запитання до природи. Чому бактерії називають і друзями, і ворогами людини?
має уявлення про бактерії; корисні та хвороботворні бактерії;
дотримується правил особистої гігієни;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про бактерії,  обговорює отримані дані;
стисло характеризує значення бактерій у природі і житті людей
56

Віруси.
має уявлення про віруси;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про віруси,  обговорює отримані дані
57

Узагальнюючий урок з теми «Рослини, тварини і середовища їх існування»
має уявлення про віруси;
знає способи розмноження рослин; рослини і тварини рідного краю, які потребують охорони; правила поведінки у природі; умови розвитку рослин;
наводить приклади квіткових і хвойних рослин своєї місцевості; культурних рослини своєї місцевості; найпоширеніших диких тварин своєї місцевості; свійських тварин своєї місцевості;
описує зовнішній вигляд, характерні особливості представників комах, риб, птахів, звірів (на прикладах і своєї місцевості);
порівнює хвойні і квіткові рослини,  встановлює їх відмінність; зовнішній вигляд і особливості будови комах, риб, птахів, звірів і встановлює їх відмінність; 
характеризує: органи рослини;значення диких і свійських тварин в житті людини (на прикладі своєї місцевості);роботу людини з охорони природи;
пояснює роль рослин в утворені поживних речовин і кисню;
характеризує значення бактерій для природи; значення грибів  для природи; для чого створена Червона книга України, Державні заповідники, ботанічні сади;
уміє розмножувати рослини різними способами;
розрізняє їстівні та отруйні гриби  своєї місцевості;
висловлює свої емоції від  споглядання об’єктів природи;
оцінює свою роль в охороні природи; вплив людини на природу;
наводить приклади залежності задоволення потреб людей від природи, в тому числі потреб емоційно-естетичного характеру;
бере участь в обговоренні вибору оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження природи;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про тварин і рослин свого регіону,  обговорює отримані дані;
58

Тематичне оцінювання № 3 з теми «Рослини, тварини і середовища їх існування»

Людина та її організм (13 годин)
59

Організм людини. Система органів тіла людини та їх значення в житті людини.
має уявлення про організм людини, як єдине ціле;
розрізняє органи людини; системи органів людини (опорно-рухову; нервову; чуття; травлення; дихання; кровообігу);
пояснює: відмінність людини від тварин;значення для організму людини поживних речовин рослинного і тваринного походження;
розпізнає органи у своєму тілі; розкриває зв’язки між системами органів в організмі;
доводить, що організм людини – єдине ціле; здоров’я – найбільша цінність людини
60

Шкіра. Значення шкіри для організму людини. Збереження шкіри.
Практична робота. Вивчення властивостей шкіри.
має уявлення про будову шкіри та її значення в організмі людини;
характеризує основні функції і особливості будови системи органів людського тіла; правила надання першої допомоги при нещасних випадках; 
знає і дотримується правил гігієни; 
бере участь в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження й укріплення здоров’я;
висловлює оцінні судження про стан власного здоров’я
61

Опорно-рухова система. Формування постави.
Практичне завдання. Перевірка власної постави.
знає основні частини скелету людини і його значення в організмі людини;
має уявлення про роботу м’язів тіла людини та їх значення в організмі людини;
знає правила зміцнення скелету і м’язів і дотримується їх;
розкриває зв’язки між органами кожної із систем (скелета і м’язів);
уміє перевірити власну поставу;
бере участь в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження й укріплення здоров’я;
висловлює оцінні судження про стан власного здоров’я
62

Травна система. Харчування .
Дослідницький практикум. Раціон здорового харчування.
знає основні органи травлення;  правила гігієни і дотримується їх;
має уявлення про перетворення їжі в органах травлення;
розкриває зв’язки між органами однієї системи (травлення);
висловлює оцінні судження про залежність здоров’я від харчування
63

Дихальна система. Попередження захворювань органів дихання.
знає основні органи дихання;   має уявлення про газообмін в легенях;
розкриває зв’язки між органами однієї системи (дихання);
бере участь в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження й укріплення здоров’я;
висловлює оцінні судження про стан власного здоров’я
64

Кровоносна система. Бережне ставлення до серця та його тренування.
Практичне завдання. Вимірювання частоти пульсу.
знає основні органи кровообігу; має уявлення про рух крові в організмі;
знає правила зміцнення серця і дотримується їх; розкриває зв’язки між органами однієї системи (кровообігу);  пояснює значення клітин крові для організму людини;
розкриває зв’язки між органами кожної із систем (кровообігу);
вимірює свій пульс у стані спокою та після фізичного навантаження;
бере участь в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження й укріплення здоров’я;
висловлює оцінні судження про стан власного здоров’я
65

Нервова система. Її значення.
має уявлення про нервову систему, її значення в організмі;
наводить приклади факторів, які задають шкоду нервовій системі людини;
визначає шляхом виконання практичних дій , яка кора головного мозку розвинута більше: ліва чи права; складає розповідь про зміцнення власної нервової системи;
оцінює, наскільки результативними є власні дії щодо зміцнення нервової системи
66

Органи чуття. Гігієна органів чуття.
Дослідницький практикум. Як визначити гостроту свого зору?
розрізняє органи  чуття людини;
знає правила збереження здоровими органів чуття і дотримується їх;
досліджує свій організм у процесі виконання практичних робіт, узагальнює і робить висновки про способи виконання практичних робіт, їх результат
бере участь в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження й укріплення здоров’я; характеризує основні функції і особливості будови системи органів людського тіла; правила надання першої допомоги при нещасних випадках
67

Попередження захворювань. Здоровий спосіб життя.
має уявлення про організм людини, як єдине ціле;
пояснює переваги здорового способу життя;
характеризує основні функції і особливості будови системи органів людського тіла; правила надання першої допомоги при нещасних випадках; 
бере участь в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих  на збереження й укріплення здоров’я;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника й інших джерел (енциклопедії, довідники) про особливості будови і життєдіяльності організму людини, обговорює отримані дані.
68

Тематичне оцінювання № 4 з теми «Людина та її організм»

69

Як досліджувати природу влітку?

70

Підсумковий урок за рік

Немає коментарів:

Дописати коментар