Погоджено
Заступник директора школи
О.А.Дубчак ______________
Природознавство
3 клас ( 2 години на тиждень) за підручником І.Грущинської
3 клас ( 2 години на тиждень) за підручником І.Грущинської
І СЕМЕСТР
|
№ з/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
|
|
Вступ ( 1 година)
|
||||
|
1
|
|
Різноманітність природи. Пізнавання природи людиною
|
називає методи пізнання природи;
розпізнає предмети неживої природи, живі організми та предмети, створені
людиною;
працює з інформацією: читає, переказує тексти про природу, ставить запитання до
прочитаного; характеризує
різноманітність живої і неживої природи;
встановлює взаємозв’язки між тваринами і компонентами неживої природи,
тваринами і рослинами
|
|
|
Вода ( 7 годин)
|
||||
|
2
|
|
Властивості води. Три стани води. Температура плавлення льоду та
кипіння води.
|
характеризує значення води для живих організмі;називає властивості води;
називає температуру плавлення льоду та кипіння води;
називає приклади практичного використ. людиною знань про властивості води;
пояснює прояв властивостей води у природі; існування води у трьох станах як
основну умову існування життя на Землі;
розуміє важливість вивчення
властивостей води для практичних потреб людини;
спостерігає та виконує деякі досліди,
що демонструють властивості води
|
|
|
3
|
|
Розчинні та нерозчинні речовини. Вода - розчинник.
Практичне завдання. Дослідження розчинності речовин, що використовуються у побуті.
|
пригадує властивості води;
наводить приклади розчинних та нерозчинних у воді речовин;
наводить приклади використання води у побуті;
розуміє важливість вивчення
властивостей води для практичних потреб людини;
досліджує розчинність речовин, що використовуються у побуті (солі, цукру,
соди, муки, крохмалю, піску, глини, повітря ін.)
|
|
|
4
|
|
Вода в природі. Світовий океан, його частини.
Практичне завдання. Позначення на контурній карті частин Світового океану.
|
знає, що таке Світовий океан;
визначає частини Світового океану на фізичній карті;
позначає частини Світового океану на контурній карті;
|
|
|
5
|
|
Прісна та морська вода. Розподіл запасів прісної води на Землі.
Використання прісної і морської води людиною.
Дослідницький практикум. Як опріснити воду.
|
розуміє, чим відрізняється між собою прісна і морська вода;
має уявлення про розподіл запасів прісної води на Землі;
наводить приклади використання прісної і морської води людиною;
презентує результати дослідницького практикуму «Як опріснити воду» («Запитай у
батьків»), робить відповідні висновки
|
|
|
6
|
|
Використання води людиною. Охорона води.
|
наводить приклади
практичного використ.людиною знань про
властивості води;
наводить приклади використання води у
побуті;
розуміє важливість вивчення
властивостей води для практичних потреб людини;
стисло
характеризує шляхи забруднення води, способи її
охорони і збереження;
обґрунтовує цінність чистої води; свою участь в охороні і збереженні води;
висловлює оцінні судження про значення чистоту води у природі
|
|
|
7
|
|
Робота води у природі.
Запитання до природи. Вода - руйнівник, чи вода -
рятівник?
|
розуміє, що вода виконує
три види роботи (руйнівну —
вимивання, або розчинення речовин земної кори, транспортну
— переносить своїм потоком дрібні частинки, творчу —
створює нові форми);
пояснює утворення ярів, ущелин та печер;
знаходить (за завданням
учителя) в підручнику і додаткових джерелах знань
відповіді на запитання «Вода - руйнівник, чи вода - рятівник?»;
систематизує інформацію та готує розповідь;
презентує власну розповідь;
висловлює оцінні судження про свою роботу та роботу однокласників на уроці
|
|
|
8
|
|
Підсумковий урок по темі «Вода»
|
|
|
|
Повітря (7 годин)
|
||||
|
9
|
|
Повітря, його склад та властивості.
Демонстрації розширення повітря при нагріванні ; теплопровідності, пружності
повітря.
|
знає склад повітря (азот, кисень, вуглекислий газ та інші гази);
наводить приклади домішок у повітрі (водяна пара, пил, сажа, дим та інші речовини);
називає його властивості (пружне,
розширюється при нагріванні, стискується при охолодженні,
погано проводить тепло) );
розуміє значення кисню для життя людини;
називає приклади практичного використання людиною знань про властивості повітря;
спостерігає досліди, які демонструють властивості повітря;
досліджує властивості повітря за допомогою безпечних дослідів;
узагальнює і робить
висновки про
способи виконання дослідів, їх результати
|
|
|
10
|
|
Нагрівання та охолодження повітря над сушею та водною поверхнею.
Демонстрації розширення повітря при нагріванні ; теплопровідності, пружності
повітря.
|
пригадує властивості повітря;
розуміє, що повітря над сушею нагрівається і охолоджується швидше, ніж над
водною поверхнею;
пояснює досліди, що підтверджують погану теплопровідність повітря, його пружність,
розширення при нагріванні; проводить власні дослідження
|
|
|
11
|
|
Рух повітря.
Дослідницький практикум. Як змусити вітер працювати?
|
розуміє як виникає вітер;
називає характерні ознаки вітру – сила, швидкість, напрямок;
користується приладами і
матеріалами, які необхідні для виконання дослідів;
знає, що таке флюгер та вміє ним
користуватися;
розпізнає позитивне і негативне значення вітру для природи та людини;
висуває власні
гіпотези на тему: «Як змусити вітер
працювати»;
висловлює оцінні судження щодо гіпотез, висловлених однокласниками
|
|
|
12
|
|
Міні - проект. Виявлення пилу в повітрі та встановлення
джерел його забруднення.
|
пригадує значення кисню для життя людини;
називає приклади джерел забруднення повітря;
презентує свою частку роботи у створенні міні-проекту «Виявлення пилу в
повітрі та встановлення джерел його забруднення»
|
|
|
13
|
|
Охорона повітря від забруднення
|
пригадує джерела забруднення повітря; обґрунтовує
значення кисню для життя людини;
стисло характеризує шляхи забруднення повітря та способи його збереження від
забруднення;
висловлює оцінні судження про чистоту повітря в класі, в природі та
необхідність охорони повітря від забруднення
|
|
|
14
|
|
Узагальнюючий урок з тем «Вода»
та «Повітря»
|
|
|
|
15
|
|
Тематичне оцінювання № 1 з тем «Вода», «Повітря»
|
|
|
|
Гірські породи. Ґрунти ( 8
годин)
|
||||
|
16
|
|
Поняття про гірські породи, їх різноманітність.
|
знає, що таке гірські породи;
розпізнає
гірські породи в твердому, рідкому і газоподібному
станах;
стисло
характеризує значення гірських порід в природі; моделює життєві ситуації, вибирає
допустимі форми поведінки, які не шкодять довкіллю
|
|
|
17
|
|
Корисні копалини, способи їх видобування.
Практична робота. Ознайомлення з колекцією корисних копалин.
|
знає, що таке корисні копалини та способи їхнього видобутку;
наводить приклади корисних копалин в різних станах;
розуміє знач. корисних копалин для людей та необхідність їхнього збереження;
розрізняє зразки корисних копалини у
колекції;
описує використання корисних копалин у господарській діяльності людини;
висловлює власне ставлення до корисн. копалин та їхнього економного використ.
|
|
|
18
|
|
Дослідницький практикум. Які корисні копалини є у моєму краї?
|
знаходить (за завданням учителя) в підручнику і додаткових джерелах знань
відповіді на запитання «Які корисні копалини є у моєму краї?»;
презентує систематизовану ним інформацію з теми;
висловлює оцінні судження
про власну роботу і роботу однокласників з підготовки результатів
дослідницького практикуму
|
|
|
19
|
|
Використання корисних копалин у господарській діяльності людини.
|
розуміє значення корисних копалин для людей та необхідність їхнього
збереження; розкриває свою участь у збереженні корисних копалин;
висловлює оцінні судження про власне ставлення до корисних копалин та їх
економного використання;
моделює життєві ситуації, вибирає допустимі форми поведінки, які не шкодять
довкіллю
|
|
|
20
|
|
Склад ґрунту.
Демонстраційний дослід. Виявлення складу ґрунту.
|
знає, що таке «ґрунт»; склад
ґрунту; визначає головну ознаку ґрунту;
пояснює роль живих організмів в утворенні ґрунту;
досліджує склад ґрунту за допомогою безпечних дослідів
|
|
|
21
|
|
Родючість ґрунту - основна його властивість.
Запитання до природи. Як поліпшити властивість ґрунту?
(можна розбити на 2 уроки)
|
пригадує склад ґрунту; обґрунтовує роль живих
організмів в утворенні ґрунту;
встановлює
зв’язок між складом ґрунту і його родючістю; ґрунтом
на іншими компонентами неживої природи (повітрям, водою, гірськими породами);
презентує знайдену за двома і більше джерелами інформацію про те, як поліпшити
властивості ґрунту
|
|
|
22
|
|
Значення і охорона ґрунтів.
|
висловлює
оцінні судження про стан ґрунту в природі;
пояснює цінність ґрунту; свою участь в охороні ґрунту;
стисло
характеризує шляхи руйнування ґрунту і відповідні
способи його збереження;
висловлює оцінні судження про ставлення людей і своє власне до ґрунту
|
|
|
23
|
|
Узагальнюючий урок з теми
«Гірські породи. Ґрунти»
|
|
|
|
Сонце - джерело енергії на
Землі ( 9 годин)
|
||||
|
24
|
|
Поняття про енергію. Сонце, вітер і вода - невичерпні джерела
енергії.
|
має уявлення про енергію як кількісну міру
різних форм руху матерії;
має уявлення про відновлювальні
джерела енергії як потоки енергії, що постійно або
періодично діють в природі (променева енергія Сонця, вітер, гідроенергія, природна теплова енергія, і т. д);
пояснює, які джерела енергії є невичерпними і чому саме
|
|
|
25
|
|
Сонячна енергія та її перетворення в інші види енергії.
|
характеризує Сонце як невичерпне джерело енергії;
має уявлення про
перетворення енергії Сонця у інші види енергії
|
|
|
26
|
|
Використання енергії Сонця, вітру та рухомої води людиною.
|
наводить приклади використання енергії Сонця, вітру та рухомої води людиною;
знаходить (за завданням
учителя) в підручнику і додаткових джерелах знань
інформацію про використання енергії Сонця, вітру та рухомої води людиною;
систематизує інформацію та
готує розповідь; презентує власну розповідь;
висловлює оцінні судження про свою роботу та роботу однокласників на уроці
|
|
|
27
|
|
Поняття про збереження тепла та електроенергії у побуті.
Дослідницький практикум. Як зменшити втрати тепла у будинку? («Запитай у батьків»)
|
знаходить інформацію про шляхи втрати тепла у будинку та
способи заощадження тепла і електроенергії у будинку (квартирі);
висловлює власну думку щодо збереження тепла та електроенергії у побуті;
виготовляє у групі освітній продукт (плакат, малюнок, розповідь тощо);
презентує освітній продукт, знаходить
спосіб його практичного застосування
|
|
|
28
29
|
|
Творчий проект. Захисти природу (малюнки та плакати, що
пропагують енергозбереження).
|
виготовляє творчий проект на тему «Захисти природу»;
презентує і захищає зміст творчого проекту, знаходить
спосіб його практичного застосування; висловлює
власну думку щодо проектів, створених однокласниками
|
|
|
30
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Сонце - джерело енергії на Землі»
|
|
|
|
31
|
|
Тематичне оцінювання № 2 з тем «Гірські породи. Ґрунти»
та «Сонце - джерело енергії на Землі»
|
|
|
|
32
|
|
|
|
|
|
33
|
|
Підсумковий урок за І семестр
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР
|
№ з/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
|
Рослини, тварини і
середовища їх існування (25 годин)
|
|||
|
34
|
|
Рослини - живі організми. Різноманітність рослин.
|
визначає ознаки рослин як
живих організмів;
має
уявлення про різноманітність рослинного світу;
пояснює роль
рослин в утворені поживних речовин і кисню;
здобуває (за вказівкою вчителя) необхідну інформацію
з підручника, інших джерел (енциклопедії, довідники) про рослини свого регіону, обговорює отримані дані;
стисло
характеризує значення рослин у природі і для людей;
обґрунтовує цінність рослин (пізнавальна, моральна, естетична, оздоровча,
практична);
висловлює свої
емоції від споглядання об’єктів
природи
|
|
35
|
|
Умови розвитку рослин.
Практична робота. Умови розвитку рослин.
|
знає способи
розмноження рослин; умови розвитку рослин;
бере участь в обговоренні вибору оптимальних форм поведінки, спрямованих на збереження природи;
здобуває (за
вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручн., інших джерел (енциклопед.,
довідники) про тварин і рослин свого регіону, обговорює отримані дані;
встановлює
зв’язки між рослинами і компонентами неживої природи
(повітрям, водою, ґрунтом)
|
|
36
|
|
Різноманітність культурних рослин
|
наводить приклади культурних рослини своєї місцевості;
наводить приклади залежності задоволення потреб людей від природи, в тому числі потреб
емоційно-естетичного характеру;
висловлює свої
емоції від споглядання об’єктів
природи;
оцінює вплив людини на природу
|
|
37
|
|
Квіткові рослини. Пристосування квіткових рослин до різних умов.
|
знає умови розвитку квіткових рослин;
наводить приклади квіткових рослин своєї місцевості;
порівнює квіткові
рослини, встановлює їх відмінність;
наводить приклади залежності задоволення потреб людей від природи, в тому числі потреб
емоційно-естетичного характеру;
здобуває (за
вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел
(енциклопедії, довідники) про квіткові рослин свого регіону, обговорює отримані дані;
характеризує органи квіткової рослини;
висловлює свої
емоції від споглядання об’єктів
природи
|
|
38
|
|
Практична робота. Робота з гербарними зразками квіткових рослин.
|
наводить приклади квіткових рослин своєї місцевості; порівнює квіткові
рослини, встановлює їх відмінність; характеризує
органи квіткової рослини;
висловлює свої
емоції від споглядання об’єктів
природи
|
|
39
|
|
Розмноження квіткових рослин
|
знає способи
розмноження квіткових рослин; наводить приклади квіткових рослин своєї
місцевості; уміє розмножувати
квіткові рослини різними способами;
характеризує органи квіткових рослини
|
|
40
|
|
Практична робота. Розмноження кімнатних рослин.
|
знає способи
розмноження кімнатних рослин; наводить
приклади кімнатних рослин;
уміє розмножувати кімнатні
рослини різними способами;
характеризує органи кімнатних рослини
|
|
41
|
|
Хвойні рослини. Значення хвойних рослин для природи.
|
наводить приклади хвойних рослин своєї місцевості;
порівнює хвойні
рослини, встановлює їх відмінність;
пояснює роль
хвойних рослин в утворені поживних речовин і кисню;
наводить приклади залежності задоволення потреб людей від природи, в тому числі потреб
емоційно-естетичного характеру;
бере участь в обговоренні вибору оптимальних форм поведінки, спрямованих на збереження природи;
здобуває (за
вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел
(енциклопедії, довідники) про хвойні рослин свого регіону, обговорює отримані дані;
висловлює свої
емоції від споглядання об’єктів
природи;
оцінює свою
роль в охороні природи; вплив людини на природу
|
|
42
|
|
Ботанічні сади.
|
знає для
чого створені ботанічні сади;
здобуває (за
вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел
(енциклопедії, довідники) про рослини свого регіону, обговорює отримані дані;
оцінює свою
роль в охороні природи; вплив людини на природу
|
|
43
|
|
Тварини. Різноманітність тварин.
|
має
уявлення про різноманітність тваринного світу;
визначає ознаки тварин як живих
організмів;
наводить приклади тварин своєї місцевості;
встановлює
зв’язки між тваринами і компонентами неживої природи
( повітрям, водою, ґрунтом);
стисло
характеризує значення тварин у природі і для людей (
пізнавальне, моральне, естетичне, оздоровче, практичне);
висловлює оцінні судження про ставлення інших і своє власне до тварин у
природі
|
|
44
|
|
Свійські тварини. Походження свійських тварин від диких
|
знає і називає істотні ознаки свійських тварин;
наводить приклади свійських тварин своєї місцевості;
здобуває (за
вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел
(енциклопедії, довідники) про тварин,
обговорює отримані дані;
характеризує значення свійських тварин в житті людини;
знаходить у підручн. і додатк. джерелах знань відповіді на запит., готує
розповіді та обговорює їх;
|
|
45
|
|
Поділ тварин за способами живлення (рослиноїдні, м’ясоїдні,
(комахоїдні, хижі), всеїдні тварини
|
наводить приклади найпоширеніших тварин своєї місцевості;
здобуває (за
вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел
(енциклопедії, довідники) про тварин свого регіону, обговорює отримані дані;
описує зовнішній
вигляд, характерні особливості представників рослиноїдних, м’ясоїдних,
всеїдних тварин (на прикладах і своєї місцевості);
класифікує зображення
тварин на групи за способом живлення, пояснюючи суть класифікації; висловлює
свої емоції від споглядання
об’єктів природи
|
|
46
|
|
Звірі (ссавці). Ланцюги живлення. Розмноження і розвиток звірів
Практична робота. Складання ланцюгів живлення.
|
визначає істотні ознаки звірів; наводить приклади звірів своєї
місцевості;
порівнює звірів
і встановлює їх схожість та відмінність;
розрізняє рослиноїдних, хижих та всеїдних звірів;
розпізнає деякі ознаки пристосування звірів до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живлення звірів;
здобуває (за
вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел
(енциклопедії, довідники) про тварин (звірів)
свого регіону, обговорює
отримані дані;
описує зовнішній
вигляд, характерні особливості представників звірів (на прикладах своєї
місцевості); характеризує значення звірів в житті людини (на прикладі своєї
місцевості)
|
|
47
|
|
Птахи. Ланцюги живлення. Розмноження і розвиток птахів.
Практична робота. Складання ланцюгів живлення.
|
визначає істотні ознаки птахів;
наводить приклади птахів своєї місцевості;
порівнює птахів
і встановлює їх схожість та відмінність;
розрізняє рослиноїдних, хижих та всеїдних птахів;
розпізнає деякі ознаки пристосування птахів до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живлення птахів;
здобуває (за
вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел (енциклопедії,
довідники) про тварин (птахів) свого
регіону, обговорює отримані дані;
описує зовнішній
вигляд, характерні особливості представників птахів (на прикладах і своєї
місцевості);
характеризує значення птахів в житті людини
(на прикладі своєї місцевості)
|
|
48
|
|
Риби. Ланцюги живлення. Розмноження і розвиток риб.
Практична робота. Складання ланцюгів живлення.
|
визначає істотні ознаки риб; наводить
приклади риб своєї місцевості;
порівнює риб і
встановлює їх схожість та відмінність;
розрізняє рослиноїдних, хижих риб;
розпізнає деякі ознаки пристосування риб до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живлення риб;
здобуває (за
вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел
(енциклопедії, довідники) про тварин (риб)
свого регіону, обговорює
отримані дані;
описує зовнішній
вигляд, характерні особливості представників риб (на прикладах і своєї
місцевості);
характеризує значення риб в житті людини (на
прикладі своєї місцевості)
|
|
49
|
|
Комахи. Ланцюги живлення. Розмноження і розвиток комах.
Практична робота. Складання ланцюгів живлення.
|
визначає істотні ознаки комах;
наводить приклади комах своєї місцевості;
порівнює комах
і встановлює їх схожість та відмінність;
розпізнає деякі ознаки пристосування комах до умов навколишнього середовища;
моделює ланцюги живлення комах;
здобуває (за
вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел
(енциклопедії, довідники) про тварин (комах)
свого регіону, обговорює
отримані дані;
описує зовнішній
вигляд, характерні особливості представників комах (на прикладах і своєї
місцевості);
характеризує значення комах в житті людини
(на прикладі своєї місцевості)
|
|
50
|
|
Дослідницький практикум. Як тварини дбають про своє потомство?
|
працює у групах;
проводить власні дослідження;
спостерігає та досліджує об’єкти, які відповідають
тематиці запитань, аналізує здобуті результати
|
|
51
|
|
Екскурсія. Ознайомлення з розмаїттям рослинного і тваринного світу рідного
краю.
Запитання до природи. Які легенди про рослини і тварини складали наші пращурі?
|
проводить спостереження
під час екскурсії «Різноманітність рослин і тварин рідного краю»;
виконує правила поведінки в природі;
бере посильну участь в охороні і примноженні рослинного та тваринного світу своєї
місцевості;
знаходить і систематизує інформацію за двома і більше заданими джерелами (легенди про рослини
та тварини);
робить висновки на основі отриманої інформації
|
|
52
|
|
Охорона рослинного та тваринного світу. Червона книга України.
|
знає рослини
і тварини рідного краю, які потребують охорони;
наводить приклади залежності задоволення потреб людей від природи, в тому числі потреб
емоційно-естетичного характеру;
бере участь в обговоренні вибору оптимальних форм поведінки, спрямованих на збереження природи;
характеризує роботу людини з охорони природи;
характеризує для чого створена Червона книга України,
оцінює свою
роль в охороні природи; вплив людини на природу;
стисло
характеризує причини зникнення рослин і шляхи їх
збереження
|
|
53
|
|
Державні заповідники. Заповідні території рідного краю.
|
знає рослини
і тварини рідного краю, які потребують охорони;
знає назви заповідників
України та рідного краю;
наводить приклади залежності задоволення потреб людей від природи, в тому числі потреб
емоційно-естетичного характеру; пояснює,
для чого створені заповідники,
бере участь в обговоренні вибору оптимальних форм поведінки, спрямованих на збереження природи;
стисло характеризує причини зникнення рослин і шляхи їх збереження; роботу людини з охорони природи;
оцінює свою
роль в охороні природи; вплив людини на природу
|
|
54
|
|
Гриби - живі організми. Будова
грибів. Гриби їстівні та отруйні. Значення грибів для природи.
|
має
уявлення про відмінні ознаки грибів від рослин і
тварин;
знає правила
збирання грибів; наводить приклади їстівних та отруйних грибів;
розпізнає найпоширеніші їстівні та отруйні гриби своєї місцевості;
стисло характеризує значення грибів у природі і житті людей;
висловлює свої
емоції від споглядання об’єктів
природи;
оцінює свою
роль в охороні природи; вплив людини на природу
|
|
55
|
|
Бактерії. Значення бактерій для природи.
Запитання до природи. Чому бактерії називають і друзями, і ворогами людини?
|
має
уявлення про бактерії; корисні та хвороботворні
бактерії;
дотримується правил особистої гігієни;
здобуває (за
вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел
(енциклопедії, довідники) про бактерії,
обговорює отримані дані;
стисло характеризує значення бактерій у природі і житті людей
|
|
56
|
|
Віруси.
|
має уявлення про віруси;
здобуває (за
вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел
(енциклопедії, довідники) про віруси,
обговорює отримані дані
|
|
57
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Рослини, тварини і середовища їх
існування»
|
має уявлення про віруси;
знає способи
розмноження рослин; рослини і тварини рідного краю, які потребують охорони;
правила поведінки у природі; умови розвитку рослин;
наводить приклади квіткових і хвойних рослин своєї місцевості; культурних рослини своєї
місцевості; найпоширеніших диких тварин своєї місцевості; свійських тварин
своєї місцевості;
описує зовнішній
вигляд, характерні особливості представників комах, риб, птахів, звірів (на
прикладах і своєї місцевості);
порівнює хвойні
і квіткові рослини, встановлює їх
відмінність; зовнішній вигляд і особливості будови комах, риб, птахів, звірів
і встановлює їх відмінність;
характеризує: органи рослини;значення диких і свійських тварин в житті людини (на
прикладі своєї місцевості);роботу людини з охорони природи;
пояснює роль
рослин в утворені поживних речовин і кисню;
характеризує значення бактерій для природи; значення грибів для природи; для чого створена Червона
книга України, Державні заповідники, ботанічні сади;
уміє розмножувати
рослини різними способами;
розрізняє їстівні
та отруйні гриби своєї місцевості;
висловлює свої
емоції від споглядання об’єктів
природи;
оцінює свою
роль в охороні природи; вплив людини на природу;
наводить приклади залежності задоволення потреб людей від природи, в тому числі потреб
емоційно-естетичного характеру;
бере участь в обговоренні вибору оптимальних форм поведінки, спрямованих на збереження природи;
здобуває (за
вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника, інших джерел
(енциклопедії, довідники) про тварин і рослин свого регіону, обговорює отримані дані;
|
|
58
|
|
Тематичне оцінювання № 3 з теми «Рослини, тварини і середовища їх існування»
|
|
|
Людина та її організм (13
годин)
|
|||
|
59
|
|
Організм людини. Система органів тіла людини та їх значення в житті
людини.
|
має уявлення про організм людини, як єдине ціле;
розрізняє органи
людини; системи органів людини (опорно-рухову; нервову; чуття; травлення; дихання;
кровообігу);
пояснює: відмінність
людини від тварин;значення для організму людини поживних речовин рослинного і
тваринного походження;
розпізнає органи у своєму тілі; розкриває
зв’язки між системами органів в організмі;
доводить, що організм людини – єдине ціле; здоров’я – найбільша цінність
людини
|
|
60
|
|
Шкіра. Значення шкіри для організму людини. Збереження шкіри.
Практична робота. Вивчення властивостей шкіри.
|
має
уявлення про будову шкіри та її значення в організмі
людини;
характеризує основні функції і особливості будови системи органів людського тіла;
правила надання першої допомоги при нещасних випадках;
знає і дотримується правил гігієни;
бере участь
в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих на збереження й укріплення здоров’я;
висловлює оцінні судження про стан власного здоров’я
|
|
61
|
|
Опорно-рухова система. Формування постави.
Практичне завдання. Перевірка власної постави.
|
знає основні частини скелету людини і його значення в організмі людини;
має
уявлення про роботу м’язів тіла людини та їх
значення в організмі людини;
знає правила зміцнення скелету і м’язів і дотримується їх;
розкриває зв’язки між органами кожної із
систем (скелета і м’язів);
уміє перевірити власну поставу;
бере участь
в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих на збереження й укріплення здоров’я;
висловлює
оцінні судження про стан власного здоров’я
|
|
62
|
|
Травна система. Харчування .
Дослідницький практикум. Раціон здорового харчування.
|
знає основні органи травлення; правила гігієни і дотримується їх;
має уявлення про перетворення їжі в органах травлення;
розкриває зв’язки між органами однієї системи (травлення);
висловлює оцінні судження про залежність здоров’я від харчування
|
|
63
|
|
Дихальна система. Попередження захворювань органів дихання.
|
знає основні органи дихання; має уявлення про газообмін в легенях;
розкриває зв’язки між органами однієї системи (дихання);
бере участь
в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих на збереження й укріплення здоров’я;
висловлює
оцінні судження про стан власного здоров’я
|
|
64
|
|
Кровоносна система. Бережне ставлення до серця та його тренування.
Практичне завдання. Вимірювання частоти пульсу.
|
знає основні органи кровообігу; має
уявлення про рух крові в організмі;
знає правила зміцнення серця і дотримується їх; розкриває зв’язки між
органами однієї системи (кровообігу); пояснює значення клітин крові для
організму людини;
розкриває зв’язки між органами кожної із систем (кровообігу);
вимірює свій пульс у стані спокою та після фізичного навантаження;
бере участь
в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих на збереження й укріплення здоров’я;
висловлює
оцінні судження про стан власного здоров’я
|
|
65
|
|
Нервова система. Її значення.
|
має уявлення про нервову систему, її значення в організмі;
наводить приклади факторів, які задають шкоду нервовій системі людини;
визначає шляхом виконання практичних дій , яка кора головного мозку розвинута
більше: ліва чи права; складає розповідь
про зміцнення власної нервової системи;
оцінює, наскільки результативними є власні дії щодо зміцнення нервової
системи
|
|
66
|
|
Органи чуття. Гігієна органів чуття.
Дослідницький практикум. Як визначити гостроту свого зору?
|
розрізняє органи чуття людини;
знає правила
збереження здоровими органів чуття і дотримується їх;
досліджує
свій організм у процесі виконання практичних робіт,
узагальнює і робить висновки про способи виконання практичних робіт, їх
результат
бере участь в обговоренні оптимальних форм поведінки,
спрямованих на збереження й укріплення
здоров’я; характеризує основні функції і особливості будови системи
органів людського тіла; правила надання першої допомоги при нещасних випадках
|
|
67
|
|
Попередження захворювань. Здоровий спосіб життя.
|
має уявлення про організм людини, як єдине ціле;
пояснює переваги здорового способу життя;
характеризує основні функції і особливості будови системи органів людського тіла;
правила надання першої допомоги при нещасних випадках;
бере участь
в обговоренні оптимальних форм поведінки, спрямованих на збереження й укріплення здоров’я;
здобуває (за
вказівкою вчителя) необхідну інформацію з підручника й інших джерел
(енциклопедії, довідники) про особливості будови і життєдіяльності організму
людини, обговорює отримані дані.
|
|
68
|
|
Тематичне оцінювання № 4 з теми «Людина та її організм»
|
|
|
69
|
|
Як досліджувати природу влітку?
|
|
|
70
|
|
Підсумковий урок за рік
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар