2015/07/12

Завдання на літо



МАТЕМАТИКА
1. Обчисли.
47 + 25         2 · 3 - 6           (27 - 6) : 3
52 - 18 4 · 9 + 16                 27 - 6 : 3
2. Накресли два відрізки: перший завдовжки 9 см, а другий — у 3 рази коротший.
3. Обчисли вирази і зроби перевірку.
     25 + 34         68 - 24
4. Розв'яжи рівняння.
    х – 36 = 54             48 + х = 73               4 · х = 36
5. Обчисли значення виразу  4 · 7 + а,  якщо  а=16 .
6. Задача
    Для дітей з дитячого садка купили 4 кг апельсинів, а яблук — у 5 разів більше.        Скільки всього кілограмів апельсинів та яблук купили дітям?
7. Задача
   Сторони  трикутника дорівнюють 5см, 7 см, 9см. Обчисли периметр.

1. Обчисли вирази.                                                                                                                            
    42 : 7 + 17                         21 + 9 · 5
    18 + 36 : 9                         63 : 9 · 3
    4 · 1 : 1                              5 · 0 : 9
2. Порівняй вирази. ‹, ›, = .                                                                                                               
   72 : 9 Ο 1 · 8                      0 · 5 Ο 7 · 0
3. Розв'яжи рівняння.                                                                                                                        
   Х · 9 = 81                      
4. Склади рівняння і розв’яжи його.                                                                                              
     Невідоме число  зменшили у 6 раз і одержали 9.
5. Знайди третину від  2 дм 7 см.                                                                                                                                                                                                             
6. Задача.                                                                                                                                                
    У 5 коробках вміщається 45 олівців. Скільки потрібно таких коробок, щоб розкласти в них                               
    63 олівці?
7. Задача.                                                                                                                                                 
    На одній ділянці росте 15 кущів смородини, на другій – на 3 кущі менше, а на третій – у 3 рази    менше, ніж   на першій і другій ділянці разом. Скільки кущів смородини росте на третій ділянці?

1. Запиши число, у якому:      6 сот.5 дес. 4 од. =                                                           
2. Скільки одиниць кожного розряду у числі 630?                                                                      
3. Запиши, скільки усього сотень, десятків і одиниць у числі сімсот п'ятнадцять? 
4. Розклади на розрядні доданки числа 257, 408.                                                               
5. Обчисли.                                                                                                                                    
      672 – 70          504 – 500        366 – 6
      700 – 1            879 + 1             400 +40
6. Накресли два відрізки довжиною:  1 дм 5 мм;  80 мм.                                             
7. 58 мм =… см… мм                4 т 5 ц =… ц                                                                                         
8.   Обчисли.  3дм + 4см =               37мм – 3 см =                                                                                                                                                                                                                        
9. Розв'яжи задачу, записавши скорочений запис.                                                                                                                                                            
     Учні посадили всього 70 дерев . Кленів – 45, лип – у 5 разів менше,
     а решту – ялини. Скільки ялин посадили учні?
10. Розв'яжи задачу, склавши план.
     Один муляр за день мурує 5 м огорожі, а другий – 3 м. Скільки днів вони повинні
      працювати разом, щоб змурувати 64 м огорожі?

1. Обчисли.                                                                                                                        
     420 + 340              120 – 80                 520 – 400
      240 + 300             340 + 60                 280 – 130    
2. Розв'яжи рівняння.                 Х – 340 = 100                                                          
3. Обчисли.                                                                                                                        
    5 м 5 см – 9 см =                        4 дм + 5см =    
4. Розв'яжи задачу склавши план. Без скороченого запису.                                
    На складі було 270 кг рису і 230 кг гречки. У магазини розвезли 300 кг круп.
    Скільки кілограмів крупи залишилося на складі?   
5. Запиши скорочений запис і розв'яжи задачу з поясненням до дій.                          
      72 листівки розклали у 8 пачок порівну. У скільки пачок можна розкласти
     42 листівки, якщо в кожну пачку класти на 2 листівки менше?
6. Розв'яжи задачу, склавши вираз.                                                                                 
    Турист ішов пішки 4 год по 5 км за кожну годину. Це на 180 км менше, ніж проїхав
     автобусом. Скільки кілометрів турист проїхав автобусом?  
  
1.  Якщо один множник  9 , а  другий  - 1, то добуток дорівнює 
    а) 9;         б) 8;          в) 1.
2.  Якщо  число  600 зменшити   в   100 разів,  то одержимо 
    а)  60;     б) 500;    в) 6.
3.  ( 7+1) : (47 – 39) =
    а) 1;    б) 0;      в) 8.
4. У якому  рівнянні  х = 10?
    а)  60 : х = 10;       б) х ·20 = 200 ; 
5. Обчисли вирази.
       72 : (9 · 2)            140 · 3 + 50 ∙ 2
       2 ∙ 8 ∙ 5                575 – 420 : 7
6.      23 см ∙ 4              2 м : 2 дм
7.  Запишіть всі значення букви х, при яких нерівність буде правильною:   х ∙ 20 < 125.
8. Порівняй   вирази (< , =, >)
   0: 5 *5 – 0;            (6+ 4) *10 : 1;
9.  Знайди значення виразу 10 · а + 100 · а, якщо а = 7.
10. Запиши скорочений запис. Розв’яжи  задачу з пояснення .
    У магазині привезли 7 мішків борошна, по 50 кг у кожному, і 6 мішків гречки, по 60 кг у кожному. Чого було    більше і на скільки кілограмів?
11. Розв’яжи  задачу, запиши план розв’язування.
    Купили 8 м тканини на 64 грн. З усієї тканини пошили дві блузи. На першу блузу витратили 5 м тканини, а на другу – 3 м. Скільки коштувала тканина для кожної блузи?
      
1. Обчисліть значення виразів.                                                                                                     
   69:3          85: 17               240:4 + 50•2            280 · 4 : 12 
   95:5          960 : 3              575-540 : 18            81 : 27 · 16
2. Розв'язати рівняння.                                                                                                                   
   Х · 3 =96;           510 : х = 3;
3. Задача. Розв'яжи, склавши вираз.                                                                                           
    Денна норма споживання води однією людиною становить 3 л. Скільки потрібно води 8 людям на 3 дні?                                                                                     
 4. Розв'яжи задачу, склавши план.                                                                                         
    На пошту привезли 12 посилок масою 4 кг кожна і кілька посилок масою 7 кг кожна. Маса всіх  посилок була 69 кг. Скільки привезли посилок масою 7 кг?
5. Задача. Запиши скорочений запис, розв'яжи.                                                                      
     Ширина прямокутника у 2 рази менша від його довжини. Знайди периметр прямокутника, якщо   його довжина дорівнює 8 см.
6. Дай відповідь на питання.                                                                                                      
    Як зміниться частка виразу х : а, якщо дільник збільшити у 4 рази?
  
1. Скільки усього десятків і сотень у числі 325 .                                                  
2. Запиши у вигляді суми розрядних доданків число 555.                              
3. Розв'яжи  приклади.                                                                                           
    72 : 18                  28 · 3 + 30      
    84 : 3                   6 · 120 − 240
    320 : 8                 600 : 20 : З
4. Обчисли письмово.                                                                                             
     560 + 342          347 + 453        425 – 136             706 − 125     
5. Розв'яжи рівняння.                                                                                              
    х − 5 = 80                    х : 4 = 1
6. Знайди: 1/5 від 4 см;       1/2 від 1 хв;                                                                  
7. Склади і запиши  вираз:   ділене – с , дільник — різниця чисел с і 42 .        
8. Добери два  значення букви  k,  при яких 30 : k > 5.                                           
9. Розв'яжи задачу з поясненням.                                                                          
   До пральні привезли 96 кг білизни.1/2 білизни завантажили у велику пральну машину, а  решту — порівну в 4 малих. По скільки кілограмів білизни було завантажено в малі машини?
10. Задача.                                                                                                                     
     Периметр прямокутника  24 см, ширина – 3 см. Знайди довжину прямокутника і побудуй його.
                                                                



УКРАЇНСЬКА МОВА
Тема «Мова і текст»
1.      Визначте,  яким  мовленням  скористається  Наталочка,  щоб  привітати  бабусю  з  днем народження:
  а) Якщо надішле їй вітальну листівку ;
  б) Якщо привітає її по телефону ;

2.      Запишіть слова ввічливості, які вживаєте у своєму мовленні.

3.      Прослухайте і визначте, чи становлять наступні речення звязний текст. Запишіть: так чи  ні .
Прийшов жовтень. Укрився багрянцем клен. Він стоїть на узліссі сумний і замріяний. Іноді тихо вронить вирізьблений лист. А налетить вітер і почне безжально зривати осінню красу зажуреного клена. Оголить його і гулятиме серед голого гілля.
       
4.      Доберіть і запишіть заголовок до тексту , який почули в попередньому завданні.
5.      Прослухайте текст і визначте, про що в ньому розповідається, тобто тему тексту.
          Діти пішли в ліс по гриби. Ось і ліс. Біліють молоді берези. Нахилилася від вітру осика. Суворо стоять міцні дуби. Десь кує зозуля. У кущі туркоче дикий голуб.
        Сергійко знайшов перший гриб. Люба побачила під березою лисички. Усе цікавить дітей. Скільки років прожило оце зрізане дерево? Які пташки живуть у лісі? Чому це під осикою стільки ялинових шишок лежить?
        А сонце вже сідає. Дітям треба повертатися.
        Виберіть правильну відповідь:
                         а) У тексті розповідається про те, як діти збирали  гриби.
                         б) У тексті розповідається про те, що побачили діти в осінньому лісі.
 6.  Прослухайте текст і визначте його мету.
       Білочка - жваве  лісове звірятко. У неї руда шубка. Хвіст довгий і пухнастий. Чорні, як вуглинки, оченята. Вушка гостренькі, з пензликами на кінчиках.
         Виберіть правильну відповідь. Мета цього тексту :
    а)  розповісти про білочку;
    б)  описати зовнішній вигляд білочки;
     в)  оцінити користь, яку приносить білочка.

7.  Прослухайте текст і визначте : він є розповіддю, описом чи міркуванням.
БІЛКА
     Надійшла осінь. Листя на деревах стало жовтіти і падати на землю. Білка почала готуватись до зими. Вона збирала і сушила на сучках гриби. Носила насіння, жолуді та горіхи. Усе це ховала білка у своєму дуплі. Багато різної їжі запасла білка на зиму.
     Добре підготувалась лісова ласунка до зими.

8.  Послухайте текст. Визначте, скільки логічно завершених частин (абзаців) у ньому і  запишіть.
РІЧКА
  Захлюпотіла прохолодною хвилею річка. Потекла через болото, завернула поза дерева.
 Ось сплеснула у прозорій воді рибка. Блиснула проти сонця та й сховалась. Попливла у своїх   рибячих справах. Зашуміла буйним гіллям верба. Вона прикрила річку від пекучого сонця.
                                                                                                                    Л. Письменна. 

Тема « Речення»
  1. Визначте, про які речення йдеться:
а) Якщо ми повідомляємо або розповідаємо про щось, то це речення…. –
б) Якщо ми спонукаємо когось до дії, радимо щось зробити, то це речення…
в)Якщо запитуємо когось про що-небудь, то це речення …
    2.  Послухайте і визначте, яке речення за метою висловлювання почули: спонукальне чи розповідне:
     Прошу вас, із берези ви соку не точіть, ви краще їй сестричку зелену посадіть.
  3.  Яке речення окличне: перше чи друге?
        1. Діти, вчіться гарно розмовляти українською мовою.
         2. В осінньому лісі було так гарно!
  4. У якому реченні є звертання: першому чи другому?
 а) Купив татко відеомагнітофон, щоб можна було записувати й переглядати мультфільми.
  б) Купи, татку, відеомагнітофон , щоб можна було записувати й переглядати мультфільми.

5. Склади схему речення, позначаючи умовними знаками підмет, присудок, другорядні члени.
          Цвітуть  у  полях  волошки  сині.
6. Утвори з окремих слів речення . Утворене речення  запиши.
          На, були, морі, хвилі, великі.
7. Встанови звязок  між словами за допомогою питань.
                        Знайшов  квітку.
                        Місячне  небо.
                        Сидить  коло  річки.
                        Впав  у  воду.
8. Склади і  запиши речення за схемою.
                                            .
 
9. Запиши речення із звертанням.
10. Спиши речення. Підкресли головні члени речення.
                  Легко повіяв  степовий  вітер.


 Тема « Слово, розбір  слів  за  будовою»
  1. Прослухайте речення зі словом ручка . Що  можете сказати про це слово? (однозначне чи багатозначне)
Дитяча ручка тяглася до ляльки.
Учні взяли ручки і почали писати.
Столяр прикріпив до дверей нову ручку.
  1. Запишіть, як називаються слова першої колонки і слова другої колонки.
                Ходити, крокувати.                                    Ходити – стояти.
                Веселий, радісний.                                     Веселий – сумний.
                Сум, печаль.                                                Сум – радість.

3. Випиши словосполучення, вжиті в переносному значенні : солодкий цукор, солодка  усмішка,  золота осінь, золота обручка.
4.  Випиши синоніми до слова  боятися :
    Лякатися, сміятися, холонути, полохатися, веселитися.
5. Виділи  закінчення у словах.
   Пишуть, хоробрий, шляхом.

6.  Серед  спільнокореневих  слів  знайди  зайве  і  випиши  його.
    Мило, мильниця, милуватися, мильний.

7.  Напиши, які частини  слова  ти  знаєш.

8.  Розбери  слова  за  будовою: сіренький,  підводник.
 
9. Спиши,  вставляючи  пропущені  букви, добери перевірні слова (книжка – книжечка).
       Ле(г,х)ко, ва(ж,ш)ко, кла(т,д)ка, ні(х,г)ті,  про(сь,зь)ба,  горо(б,п)ці,  моро(з,с).

Тема «Будова слова»

  1. Змінна частина слова називається …
а) суфіксом,           б) префіксом        в) закінченням
      2. Основа  слова може складатися з таких частин:
  а) корінь, суфікс, закінчення;   б) префікс, суфікс, закінчення;      в) префікс, корінь, суфікс.
      3. Випиши споріднені слова. Познач корінь.
         Ось наша школа. Тут  школярі  здобувають  знання. Недалечко – шкільний  стадіон.  На ньому  проходять  різні  змагання.
      4. Серед  спільнокореневих  слів  знайди  зайве  і  випиши  його.
         Маленький, малюнок,  мала, малесенький, малюк.
     5.  Спиши, вставляючи префікс  з чи с:
           …сушити,  …кувати,  …ходити,  …чистити,  …бити,  …питати.
     6. За допомогою суфіксів утвори три споріднених слова. Виділи суфікси.
         Вітер,  …,  …,   .
     7. Спиши, розбери за будовою слова.
          Підказка,  вечірній,  садок,  стіл.
    8. Спиши. Познач префікси.
        Від’їзд, п’ять,  під’єднати,  зів’ялий,  м'ясо.
    9. Спиши, розкриваючи дужки. Виділи префікси, підкресли прийменники.
        (При)йшла  холодна  зима.  Лисиці  (с)ховались  (в)глибокі  нори.  Білки  (в)дуплі  (с)поживають  свої  (за)паси.  Заєць  (за)ліз  (під)кущ  і  дрижить  (від)холоду.

Списування
1.Спиши текст.
Найхоробріші
     
   За  селом ще чорніють поля. А одне наче зеленою фарбою залите. Веселі  паростки потяглися до сонця.
     Коли  ж вони встигли вирости? Це озиме жито. Його тут ще восени посіяли. Зерна встигли до морозів прорости і підняти  над  землею гострі паростки. Потім  їх  замело  снігом.
     Холодно  було під снігом. Але  паростки  терпіли й чекали  весни. А тепер  вони  першими  можуть  погрітися. Найхоробріші!

 2. Дібрати  синоніми  до слів:
   Поспішати -                                             Веселитися -

3. Дібрати  антоніми  до  слів:
Сумний  - …                                                        Веселий - …
Легко -                                                                  Мало –
Хлопець -                                                             Початок –
      
4. Скласти  2 речення  із  словом  в  різних  значеннях:
    Ручка                                       Коса


Тема «Іменник»

1.  Спиши, доповни речення: Іменник – це частина мови, що означає …    і відповідає на питання  …? …? .
2.  Спиши речення. Над словами  надпиши назви частин мови.
      Спить – дрімає земля під глибоким снігом.
3.  Запиши  2  власних іменники.
4.   Запиши  іменники  в три  колонки, розподіливши  їх за родами: піч, вікно, хата , димар, рушник, мама, стеля, відро, небо, поріг, сіль, хліб, зерно.
5.  Випиши іменники у множині.
     Заграло над лісом веселе сонечко. Запалило янтарним полум’ям  сніги. Вилетіли із пухнастого снігу тетеруки. Клюють запашні березові бруньки.
6.  Запиши словосполучення, поставивши в дужках питання до іменників.
     Пливли (…?) на човні, побачив  (…?)  тата, писав (…?) ручкою, подарував (…?)  другові.
7.  З поданих слів склади і запиши речення. Підкресли основу речення.
     За, шумлять, зелені, селом, гаї.
8.  Спиши, дописуючи потрібні слова.
  Я живу в селі … .  Мене звати  … .  Столиця  України  … .
9.  Запиши  2 іменники назв істот  і  2 – назв неістот.

Тема « Прикметник»

1. Продовж речення : Слова, що вказують на …      і відповідають  на питання  …? …?  …? називаються  прикметниками.
2. Випиши  з  тексту  прикметники.
    Реве  та  стогне  Дніпр  широкий,  сердитий  вітер  завива,  додолу  верби  гне  високі,  горами  хвилю  підійма.
3.  Запиши  відповіді  на  питання.
     Яка  на  смак  груша?           Який  за  формою  кавун?
4.  До  прикметників  добери  іменники. Словосполучення  запиши.
     Сонячний  … ,  деревяний  … ,  кисле    ,  вузька     .
5.  Утвори  прикметники  від  поданих  слів  і  запиши  їх.
      Молодість,  веселитися,  сонце,  вишня.
6.  Запиши  подані  словосполучення  у  множині.
      Українська  пісня,  вірний  друг,  старанний  учень,  цікава  книга.
7.  Випиши з тексту  прикметники у сполученні з іменниками. Зверху надпиши рід  прикметників.
     Насипало в лісі багато пухкого снігу. Але не бояться його тварини. Одяглися в тепле хутро звірки, в густий пух пташки. Вони гуляють та шукають та шукають собі поживну їжу.
8.  Заміни прикметники на протилежне значення. Запиши новий текст.
      Важкі чорні хмари пливли по небу. Сердитий вітер ласкав  віти дерев. Жовте листя весело тріпотіло од вітру. Настала холодна осінь.
9.  Запиши сполучення за зразком:
              Варення з малини – малинове варення.
    Каша з пшона - …..      ,  стрічка з шовку - ….  .

Тема  «Дієслово»

1. Випиши з тексту дієслова і постав до них питання.
    Весна  співала  навкруги, бриніла ніжним вітерцем. Усе  в  лісі  радіє,  а  береза  плаче.  Під  гарячим  промінням  сонця  її  сік  швидко  тече  по  її  білому  тілу.  Берези,  з  яких  беруть  багато  соку,  засихають  і  швидко  гинуть.
2. Випишіть  з  тексту  дієслова  і  визначте  час.
    Радісно  засвітило  весняне  сонечко.  По  дорогах  біжать  веселі  струмки.  Лід  на  річці  посинів.  Набубнявіли  на  деревах  бруньки.  Діти  вішають  шпаківні.  Незабаром  прилетять  птахи.
3. Запиши подані дієслова в теперішньому,  минулому і  майбутньому  часі.
     Писати - …,  …,  … .    Вмиватися - …,  …,    .  Бігти - …,  …,    .
4.  Випиши  дієслова  минулого  часу  і  визнач  рід.
     Іванко  грався  в  м’яча  зі  своїми  друзями.  Поруч  бігало  двоє  маленьких  хлопчиків.  Раптом  один  із  хлопчиків  впав  у  воду.  Хлопчину  враз  поглинула  вода.  Іванко  схопив  малюка  за  комір  і  витягнув  на  берег.
5. Виписані  дієслова  в  попередньому завданні  поставте  в теперішньому часі  і  запишіть.
6. Утворіть  за  допомогою префіксів слова, які відповідали  б  на  питання що зробити?
     Запишіть їх.
      Малювати - …  .        Читати - …  .      В'язати - …  .     Співати - … .
7.  Спишіть  словосполучення, додавши  до  дієслів  не.
      Кладіть  книгу  де  попало,  горить  у  вогні,  тоне  у  воді,  звариш  каші,  бачить  під  носом.
8. За поданим початком напиши розповідь. (4-5 речень)
      Іванко і Миколка — давні друзі. Вони вчаться в одному класі, сидять за однією партою.
      Одного разу …

Списування
1.Спиши текст.
ЛИПЕНЬ
  
     Липень – середина літа.  Буйно цвітуть у липні липи. Над ними гудуть заклопотані бджоли. Для них настала пора збирання пахучого липового меду.
     Застійні водойми вкрилися зеленим килимом ряски. Милують око білі лілеї і жовті глечики.
     Спека. Пахнуть квіти і м’ята. Низько схилилась до води верба. Тихо на озері. Навіть сплеску риби не чути.

Завдання
1.  Розібрати  за  частинами  мови.
  
    Кружляють білі  чайки  над  Дніпром.
    Світить  сонце  в  небі  чистому.

2.  Підкреслити  головні  члени  речення. Встановити  зв'язок  слів  у  реченні.
  
     Морські  хвилі  заливають  берег.
     Працьовита  бджола  кружляє  над  квіткою.

3.  Записати  слова,  вставивши  пропущені  букви;  дібрати  до  них  перевірні.
            
             1 варіант                                             2 варіант
           
                Моло..ба                                              Про…ба
              Ні..ті                                                     К…слиця
              Ш…рокий                                            Боро…ба
              Гр….чаний                                           В…сокий




Немає коментарів:

Дописати коментар