|
Основи здоров’я (4 клас, 35 годин)
|
|||||
|
№
з/п
|
Дата
|
Тема уроку
|
Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
||
|
Здоров’я
людини (3 години)
|
|||||
|
1
|
|
Цінність і неповторність життя і здоров’я людини. Безпека
життєдіяльності.
Практична робота
Як діяти в небезпечній ситуації.
|
Учні називають: складові здоров’я; чинники
впливу на здоров’я;
чинники,
що сприяють гармонійному фізичному розвитку;
пояснюють: цінність людського життя і
здоров’я;
що таке
безпека, небезпека та безпека життєдіяльності людини;
необхідність
підтримання нормальної маси тіла;
розпізнають:вікові зміни власного
організму;
аналізують: цілісність здоров’я;
вплив
природних і соціальних чинників на здоров’я;
уміють: визначати рівень свого
фізичного розвитку
|
||
|
2
|
|
Цілісність здоров’я: взаємозв’язок фізичної, соціальної, психічної і
духовної його складових. Чинники здоров’я.
|
|||
|
3
|
|
Показники розвитку дитини.
Практична робота
Визначення рівня фізичного
розвитку
|
|||
|
Фізична
складова здоров’я (7 годин)
|
|||||
|
4
|
|
Збалансоване харчування. Вітаміни, мінерали, їх значення для здоров’я.
Питний режим. Значення води для життя і здоров’я людини.
|
Учні
називають:групи харчових продуктів;
принципи
загартування (поступовість систематич-ність, дозованість); групи зубів та їх функції;
фактори,
що забруднюють атмосферне повітря і повітря приміщень;
рекомендований
час і порядок виконання домашніх завдань;
пояснюють:необхідність вживання
різноманітної корисної їжі і достатньої кількості води;
необхідність
обмежувати вживання жирних, копчених і солодких продуктів та напоїв, смажених
страв;
необхідність
дбати про органи зору, слуху, опорно-руховий апарат;
необхідність
регулярного провітрювання приміщень;
аналізують: вплив малорухливого способу
життя на здоров’я;
вплив
шкідливих звичок на стан зубів і прикус;
уміють:виконувати фізичні вправи для
розвитку сили, спритності, витривалості, комплекс процедур загартовування; створювати
умови для навчання;
дотримуватися
настанов для профілактики порушень зору, слуху, постави і плоскостопості;
поступово
долати відставання, яке може виникнути внаслідок пропуску занять;
за
необхідності звертатися по допомогу до вчителів, родичів, друзів.
|
||
|
5
|
|
Вплив рухової активності на
розвиток організму. Принципи загартовування. Профілактика порушень зору,
слуху, опорно-рухового апарату у школярів.
Практична робота. Вправи для профілактики плоскостопості.
|
|||
|
6
|
|
Гігієна порожнини рота.
Практична робота. Гігієнічний догляд за порожниною
рота.
|
|||
|
7
|
|
Гігієна оселі. Повітря, його значення для здоров’я. Мікроклімат приміщення.
Практична робота. Складання рекомендацій «Як
підтримувати чисте повітря в оселі».
|
|||
|
8
|
|
Організація самонавчання і
взаємонавчання
Практична робота. Джерела допомоги при самостійному навчанні (батьки, родичі, вчителі,
однокласники)
|
|||
|
9
|
|
Узагальнюючий урок з тем «Здоров’я людини», «Фізична складова здоров’я»
|
|||
|
10
|
|
Тематичне оцінювання № 1
|
|||
|
Соціальна
складова здоров’я (17 годин)
|
|||||
|
11
|
|
Традиції збереження здоров’я в родині.
Спадковість і здоров’я.
|
Учні пояснюють: що таке спадковість;
необхідність
гуманного ставлення до людей з особливими потребами;
чому
окремі інфекційні хвороби набули соціального значення;
називають:
родинні
традиції, сприятливі для здоров’я;
різні
способи казати «НІ!»;
медичні
установи свого населеного пункту/мікрорайону;
способи
допомоги людям з особливими потребами;
одяг і
взуття, які становлять небезпеку у натовпі;
правила
дорожнього руху на перехресті, майдані, в місцях ремонту дороги, під час ДТП;
причини
ДТП;
розпізнають:
ознаки
дружніх стосунків;
поширені
способи тиску (умовляння, лестощі, погрози);
небезпечні
ситуації, які потребують категоричної відмови;
види
перехресть;
аналізують:
згубну дію
куріння, алкоголю, наркотичних і токсичних речовин на здоров’я;
небезпеку
порушення правил користування комп’ютером, мобільним телефоном, плеєром для
фізичного і психічного здоров’я;
небезпеку
перебування дитини у місцях великого скупчення людей;
уміють:знайомитися з людьми;
аналізувати
позитивний і негативний вплив друзів;
критично
ставитися до реклами алкоголю і тютюну;
чинити
опір тиску однолітків;
правильно
реагувати на обзивання, намовляння, бійки та інші дії своїх однолітків, які
призводять до фізичних або психічних страждань оточуючих;
надавати
допомогу і моральну підтримку тим, хто цього потребує;
уникати
небезпечних місць в своєму мікрорайоні/населеному пункті;
дотримуватися
правил переходу дороги в місцях перехресть, майданів з урахуванням місцевих
умов;
безпечної
поведінки у натовпі, під час масових заходів;
відтворюють:
порядок
дій у ситуації опосередкованої небезпеки, виклику рятувальних служб;
|
||
|
12
|
|
Знайомство з людьми.
Практична робота. Рольова гра «Будьмо знайомі!».
|
|||
|
13
|
|
Дружба і здоров’я.
Побудова дружніх стосунків.
|
|||
|
14
|
|
Гуманне ставлення до людей з особливими потребами.
Практична робота. Моделювання ситуацій допомоги людям з особливими потребами
|
|||
|
15
|
|
Вплив друзів. Протидія небажаним пропозиціям.
Практична робота. Моделювання ситуацій відмови від небезпечних пропозицій.
|
|||
|
16
|
|
Небезпека куріння, вживання алкогольних, наркотичних і токсичних речовин.
Практична робота. Проведення досліду про шкоду куріння.
|
|||
|
17
|
|
Інфекційні хвороби, що набули соціального значення.
|
|||
|
18
|
|
Вплив телебачення, комп’ютерів, мобі-льних телефонів та інших
електронних засобів на здоров’я. Вплив реклами на рішення і поведінку людей.
|
|||
|
19
|
|
Узагальнюючий урок
|
|||
|
20
|
|
Тематичне оцінювання № 2
|
|||
|
21
|
|
Відновлення рівня здоров’я після хвороби. Охорона здоров’я дітей.
|
|||
|
22
|
|
Наодинці вдома. Дії дитини за умови опосередкованої небезпеки: пожежа в
іншій квартирі, іншому будинку тощо.
Практична робота. Моделювання ситуації звернення телефоном довіри.
|
|||
|
23
|
|
Безпека школяра. Правила поведінки під час масових шкільних заходів.
|
|||
|
24
|
|
Вихід із непередбачених ситуацій поза межами домівки, школи.
|
|||
|
25
|
|
Безпека руху пішоходів. Сигнали регулювання дорожнього руху.
Види перехресть. Рух майданами.
|
|||
|
26
|
|
Дорожньотранспортні пригоди (ДТП). Групи дорожніх знаків (6.1–6.4,
6.8–6.15, 7.1.4).
|
|||
|
27
|
|
Тематичне оцінювання № 3
|
|||
|
Психічна і
духовна складові здоров’я ( 8 годин)
|
|||||
|
28
|
|
Самооцінка і поведінка людини. Упевненість і самовпевненість.
|
Учні називають:
вольові
якості людини;
приклади
справ, гідних поваги;
наводять приклади:
упевненої,
пасивної і агресивної поведінки;
ситуацій,
в яких гартується характер;
розпізнають:
корисні і
шкідливі звички;
аналізують:
різницю
між упевненістю і самовпевненістю;
відмінність
між «хочу», «можу» і «треба»;
вплив
звичок на здоров’я людини;
пояснюють:
що таке
повага і самоповага;
що повагу
(навіть до самого себе) треба заслужити;
уміють:
обирати
мету, розробляти і виконувати план дій щодо досягнення мети (наприклад, формування
корисної звички);
працювати
в команді, мотивувати і зацікавлювати;
творчо
мислити і продукувати ідеї для пояснення переваг здорового способу життя.
|
||
|
29
|
|
Бажання, можливості, обов’язки. Воля і здоров’я людини.
|
|||
|
30
|
|
Повага і самоповага. Вибір і досягнення мети. Практична робота. Виконання проекту «Моя мета».
|
|||
|
31
|
|
Звички і здоров’я. Формування звичок.
Практична робота. Виконання проекту з формування корисної звички.
|
|||
|
32
|
|
Розвиток творчих здібностей. Заохоче-ння однолітків до здорового
способу життя. Виконання проекту «Здоров’я - всьому голова!» (розроблення плану
вистави, творчого конкурсу, змагання тощо за тематикою здорового способу
життя)
|
|||
|
33
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Психічна і духовна складова здоров’я»
|
|||
|
34
|
|
Тематичне оцінювання № 4
|
|||
|
35
|
|
Аналіз тематичного оцінювання.
Підсумковий урок за рік
|
|||
2015/08/29
Календарно-тематичне планування з основ здоров'я 4 кл
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар